در حملات جنگنده های سعودی به مناطقی از یمن بیش از 11 غیرنظامی کشته شد

  • انتشار: ۳۰ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 34670

جنگنده عربستان سعودی روز گذشته با حملات پیاپی و بمباران مناطقی از صعده یمن بیش از 11 غیر نظامی یمنی را کشت و 19 تن دیگر در این حملات زخمی شد.

به گزارش شبکه المیادین، روز گذشته (چهارشنبه) در حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی تحت امر عربستان به صعده یمن ۱۱ تن کشته شدند.

در اثر حمله جنگنده‌های سعودی به استان صعده در شمال کشور ۱۱ تن کشته و ۱۹ تن زخمی شدند که در میان آنها کودک و زن نیز هستند.

المسیره  گزارش داد، جنگنده‌های سعودی دو حمله به یک مدرسه در شهر صعده داشتند.

این حمله زمانی رخ داد که مدرسه مملو از دانش‌آموزان بود. در پی این حمله تعداد مغازه و چند موتر نیز آتش گرفت.

این در حالیست که بنیاد آکسفام در گزارش خود درباره‌ی یمن از “وضعیت فاجعه‌بار” مردم این کشور، قحطی و بیماری‌های واگیر سخن می‌گوید. سازمان‌های کمک رسانی نسبت به استفاده از گرسنگی به عنوان ابزار جنگی هشدار داده و آن را خلاف انسانیت می‌دانند.

بر پایه‌ی گزارش‌ سازمان‌های کمک‌رسانی قحطی و گرسنگی جان بیش از ۷ میلیون شهروند یمن را تهدید می‌کند. این سازمان‌ها می‌گویند، بدلایل شرایط جنگی حاک بر یمن تنها یک سوم از مواد خوراکی مورد نیاز به دست ساکنان مناطق درگیر جنگ می‌رسد.

از آغاز ماه نوامبر تاکنون عربستان سعودی و هم‌پیمانانش بزرگترین بنادر شمال این کشور را مسدود کرده‌اند. ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی ماه نوامبر اعلام کرد، به بهانه متوقف کردن انتقال تسلیحات از ایران برای انصارالله راه‌های زمینی، هوایی و دریایی به یمن را مسدود می‌کند حال آنکه با محاصره کامل یمن سبب وخیم شدن اوضاع غذایی و بهداشتی در این کشور شده است؛ گفتنی است یمن ۹۰ درصد از نیاز مواد غذایی خود را از طریق واردات تأمین می‌کند.

در یمن از سال ۲۰۱۵ با اعتراضات گسترده مردم، دولت مستعفی یمن که مورد حمایت ائتلاف سعودی است سرنگون شد و از آن زمان به بعد این ائتلاف به بهانه جنگ با انصارالله در حال نسل کشی ملت یمن است.

در این درگیری‌ها و همچنین بر اثر گرسنگی و بیماری‌های واگیر، هزاران انسان تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. بر پایه آخرین گزارش‌های سازمان ملل در مورد اوضاع یمن، تقریبا ۱۷ میلیون شهروند یمن با بحران جدی تامین حداقل خوراک دست و پنجه نرم می‌کنند. یمن ۲۷ میلیون نفر جمعیت دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟