در تازه ترین رده بندی پاسپورت های قدرتمند جهان؛ آلمان اول و افغانستان ضعیف ترین پاسپورت جهان را دارد

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17320

در تازه ترین رده بندی پاسپورت های قدرتمند در جهان که توسط سایت معتبر موسسه “پاسپورت ایندکس” به نشر رسیده است، پاسپورت آلمانی همانند سال قبل در صدر جدول قرار دارد و پاسپورت افغانستان در رده 98  و در آخرین رتبه قرار دارد و شهروندان افغانستان می توانند فقط به 23 کشور بدون ویزا سفر کنند.

سایت موسسه ‘پاسپورت ایندکس’ در آخرین رتبه سنجی خود در خصوص ‘قدرت سفر’ پاسپورت کشورهای مختلف که شهروندان آن می توانند بدون نیاز به ویزا به بیشترین مقصدها سفر کنند،  پاسپورت آلمانی را در رتبه اول جدول جهانی قرار داد.

در رتبه بندی سال 2017 میلادی این موسسه، پاسپورت آلمان همانند سال قبل، در صدر جدول قرار گرفته است، چرا که شهروندان آلمانی می توانند بدون نیاز به ویزا به 158 کشور جهان سفر کنند.

همچنین در مکان دوم این رتبه سنجی، کشورهای سوئدن و سنگاپور قرار گرفته اند و شهروندان این دو کشور می توانند به 157 کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

در رده سوم جدول، کشورهای دانمارک، فنلاند، فرانسه، اسپانیا، سوئیس، ناروی، انگلیس و آمریکا جای گرفته اند و شهروندان این کشور ها می توانند به 156 کشور بدون ویزا سفر کنند.

پاسپورت ایتالیایی نیز به همراه پاسپورت های هلند، اتریش، بلژیک، لوکزامبورگ، پرتگال و جاپان در مکان چهارم جدول رتبه بندی جهانی قرار گرفته و شهروندان این کشورهای می توانند به 155 مقصد بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

این در حالی است که پاسپورت کشور افغانستان در رده 98 و در آخرین رتبه جدول جای گرفته است و شهروندان این کشور تنها امکان سفر به 23 کشور را بدون روادید دارند.

در این رده بندی پاسپورت کشورهای پاکستان و عراق نیز قبل از افغانستان قرار گرفته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟