در اقدامی متقابل، سفیر پاکستان از سوی ستاد ارتش احضار شد

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 18875

در اقدامی متقابل، برای سومین بار سید ابرار حسین سفیر پاکستان مقیم‌کابل را برای ارایه توضیحات و پاسخ‌گویی به تداوم راکت پراکنی از قلمرو آن کشور در ولایت‌های شرقی کشور در مقر وزارت دفاع ملی احضار کرد.

آقای جنرال مراد معاون ستاد ارتش مشترک وزارت دفاع با انتشار یک اعلامیه‌ی گفته است که روز گذشته سید ابرار حسین سفیر پاکستان و جنرال فاروق زمان اتشه نظامی سفارت پاکستان مقیم کابل را در دفترکارش احضار کرده است.

آقای مراد گفته است که از سفیر پاکستان خواسته است تا به زودترین فرصت، راکت پراکنی‌ها از قلمرو آن کشور متوقف شده و دروازه‌های مرزی این کشور باز گردد و نیز برای عملیات‌های نظامی در سرحدات هر دو کشور باید با جانب افغانستان هماهنگی شود.

براساس این اعلامیه،سفیر پاکستان ضمن تشریح وضعیت امنیتی در این کشور و تهدیدهای امنیتی در دو طرف سرحد، تعهد سپرده است تا در عملیات‌های آینده تخطی‌های سرحدی صورت نمی‌گیرد و به زودترین فرصت دروازه‌های مرزی این کشور به روی افغانستان باز خواهد شد.

این سومین بار است که سفیر پاکستان در کابل در پیوند به حملات راکتی و مسدود شدن دروازه‌های مرزی این کشور به روی تاجران افغان احضار می‌گردد.

دو روز پیش نیز برای دومین بار سفیر پاکستان از سوی وزارت خارجه افغانستان احضار شده بود.

هر چند معمول نیست که سفیران از سوی وزارت دفاع احضار شوند اما پاکستان به دنبال حمله انتحاری در ایالت سند آن کشور سفیر افغانستان را احضار کرد و احضار دیروز سفیر آن کشور درکابل از سوی وزارت دفاع ملی می‌تواند پاسخی به این عمل پاکستان نیز محسوب شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟