درگیری ها در فراه با کشته شدن 300 عضو طالبان و 25 سرباز امنیتی پایان یافت

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 42150

درگیری ها در فراه با کشته شدن حدود 300 عضو طالبان و جان باختن بیش از 25 نیروی امنیتی و دفاعی به پایان رسید. به گفته مقامات در ولایت فراه اکنون وضعیت امنیتی در این شهر به حالت عادی بازگشته است.

مقام‌های محلی ولایت فراه می‌گویند وضعیت در شهر فراه، مرکز این ولایت به حالت عادی برگشته و در درگیری‌های روز گذشته به گروه طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

عبدالبصیر سالنگی، والی ولایت فراه گفته است که در درگیری نیروهای دولتی با طالبان در شهر فراه بیش از ۳۰۰ ستیزه‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند. سالنگی گفته است دست کم 25 سرباز حکومتی نیز جان باخته است.

نیروهای طالبان نیمه‌های شب (سه‌شنبه ۱۵ مه) از چند جهت به شهر فراه حمله کردند تا کنترل آن را به دست بگیرند، اما با رسیدن نیروی حمایتی افغان، با مقاومت شدید آن‌ها مواجه شدند.

آقای سالنگی به رسانه‌ها گفته که در حمله بر شهر فراه بیش از ۱۰۰۰ جنگجوی طالب اشتراک داشته‌اند. سالنگی افزوده که اطلاعات قبلی در مورد حمله‌ی طالبان بر شهر فراه وجود داشت و تدابیر پیش‌گیرانه نیز گرفته شده بود، اما طالبان از ساحات میان پاسگاه‌های امنیتی که در روستاها موقعیت دارد وارد بخشی از شهر شدند.

ولایت فراه در ماه‌های اخیر شاهد جنگ‌های شدیدی بوده است. مقام‌ها و بزرگان محلی به تکرار خواستار افزایش نیرو در این ولایت شده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟