درگیری های شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی واغظ ولایت غزنی

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 22803

گزارش ها از ولایت غزنی حاکی از آنست که درگیری های شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی واغظ این ولایت، جریان دارد.

مقامات امنیتی در ولایت غزنی می‌گویند که حملات تهاجمی طالبان مسلح بالای ولسوالی های واغظ، زنه خان، ده یک، محبس غزنی، وپوسته های کمربندی شهر این ولایت عقب زده شد.

جنرال امین الله امرخیل قوماندان امنیه ولایت غزنی گفته است که دراین درگیری که از حوالی ساعت ۱۲ شب گذشته ازسوی طالبان مسلحبه منظور سقوط ولسوالی واغظ آغاز شده بود ۲۵ طالبان مسلح به شمول اتباع پاکستانی، کشته شده اند.

جنرال امرخیل گفت” حوالی ساعت ۱۲ شب گذشته حدود چهار تا چهار ونیم صد مخالف دولت بر ولسوالی های واغظ، زنخان، ده یک، محبس غزنی وکمربند های امنیتی شهرغزنی حمله کردند که خوشبختانه نیروهای امنیتی، این حملات را عقب زده وتلفات سنگینی برمخالفین وارد شده است”.

جنرال امرخیل می‌گوید که طالبان مسلح، پلان سقوط محبس غزنی و پوسته های کمربندی شهر این ولایت را داشتند اما نیروهای امنیتی، موفقانه پلان آنان را خنثی کردند.

اعضای شورای ولایتی و باشندگان غزنی می‌گویند که درگیری تا کنون در ولسوالی واغظ این ولایت جریان دارد. اما تاکنون از تلفات افراد ملکی از اثر این حملات تهاجمی مخالفین دولت، خبری در دست نیست.

عبدالجامع جامع، عضوشورای ولایت غزنی می‌گوید” حملات تهاجمی مخالفین مسلح، توسط نیروهای امنیتی افغان به عقب زده شده اما، جنگ هنوز در ولسوالی واغظ جریان دارد واز تلفات افراد ملکی تا هنوز گزارش نشده است”.

غزنی از ولایات نا امن افغانستان است که گروه طالبان به شمول مرکزشهر این ولایت درشماری از ولسوالی های آن حضور گسترده دارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟