درگیری های دوباره بین فرماندهان حزب اسلامی و جمعیت چندین کشته و زخمی برجای گذاشت

  • انتشار: ۲۱ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 26248

در نتیجه درگیری بین فرماندهان حزب اسلامی و جمعیت اسلامی در ولایت تخار چندین تن کشته و زخمی شده است. این درگیری در حالی رخ می دهد که چند روز قبل، یک فرمانده حزب اسلامی 22 عضو حزب جمعیت را تیرباران کرده بود.

در درگیری تازه میان دو فرمانده حزب اسلامی و جمعیت اسلامی در ولایت تخار، یک تن از اعضای حزب جمعیت کشته و 4 تن‌شان زخمی شده‌اند.

مقام‌های امنیتی در تخار می‌گویند، حسین جنبی، از فرماندهان حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و فرمانده فیض‌الله، از حزب جمعیت اسلامی از ساعت 4 بامداد امروز(چهارشنبه) در منطقۀ تخن‌آباد ولسوالی چاه‌آب این ولایت باهم درگیر شده‌اند.

سیدجهانگیر کرامت، آمر امنیت فرماندهی پولیس تخار به سلام‌وطندار گفته است، تاکنون در این درگیری یک تن از حزب جمعیت کشته و 4 تن زخمی شده‌اند و 2 هوادار حزب اسلامی نیز زخم برداشتند.

اما افضل شامل، نمایندۀ مردم در مجلس سنا می‌گوید که در این درگیری تنها 5 تن از هواداران حزب اسلامی کشته و حسین جنبی، فرمانده این حزب زخمی شده است.

از سوی دیگر برخی از شاهدان این رویداد می‌گویند که در محل درگیری 10 جسد به چشم می‌خورد، اما هنوز روشن نیست که این اجساد مربوط کدام حزب اند. در این درگیری‌ ساختمان یک مکتب نیز ویران شده است.

گفتنی‌ست که در نخستین درگیری میان حزب اسلامی و حزب جمعیت به روز شنبۀ همین هفته در ولسوالی چاه‌آبِ تخار، 22 جمعیتی کشته شدند.

هر چند همان روز مقام‌های امنیتی تخار هیأتی را برای بررسی وضعیت به چاه‌آب فرستاد، اما امروز شماری از اعضای خانواده‌های کشته ‌شد‌گان حزب جمعیت اسلامی با برپایی خیمۀ تحصن در برابر ساختمان ولایت تخار خواهان بررسی جدی این درگیری‌ها شده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟