درگیری لفظی دو نماینده پارلمان بر سر تعلیق شدن

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمان
  • شناسه مطلب: 21225

بعد از تعلیق شدن تعدادی از نمایندگان پارلمان به دلیل غیبت بیش از 20 روز، امروز در صحن مجلس درگیری لفظی بین دو نماینده پارلمان بر سر این موضوع رخ داد.

مجلس نمایندگان  سه روز قبل حقوق و امتیازهای پنج عضو خود را به دلیل غیبت بیش از ۲۰ روز قطع کرد.

اما امروز در جلسه پارلمان ظاهر قدير یک عضو پارلمان خطاب به هيأت اداري مجلس نمايندگان گفته است که اگر بیشتر از 20 روز در پارلمان غیبت کند، کسی نمی تواند مانع حضور وی در تالار مجلس شود.

آقای قدیر گفته است؛”مردي را در اينجا نمي بينم كه پس از بيست روز غير حاضری مانع ورودم به تالار مجلس شود، من احمد بهزاد نيستم، ظاهر قدير نام دارم و از مردم نمايندگی مي كنم”

در جواب آقای قدیر عبدالقادر زازی منشی مجلس نمایندگان گفته است “تو بيست روز غير حاضری كن باز بيبينم، كی به تو اجازه ورود به داخل تالار را خواهد داد”

پیش از این گفته شده بود که براساس اصول وظایف داخلی مجلس نمایندگان هر عضو مجلس که بیش از ۲۰ روز غیبت داشته باشند، حقوق و امتیازاتش قطع می‌شود. از اشتراک در جلسات عمومی و کمیسیون‌های مجلس نمایندگان محروم خواهند شد.

چند روز قبل امتیازهای امان‌الله‌گذر و عزت الله عاطف نمایند‌گان کابل، پیربخش گردیوال نماینده ننگرهار، علم خان آزادی و محمد اسحق رهگذر نمایندگان ولایت بلخ، قطع شده بود.

این نمایندگان نمی‌توانند در یک دور از مجلس که حدود چهارو نیم ماه می‌شود، در نشست عمومی مجلس و در نشست کمیسیونها شرکت کنند.

پیش از این مجلس نمایندگان عضویت احمد بهزاد نماینده هرات، بشیر احمد ته‎‌ینج نماینده فاریاب، فرشته انوری نماینده ننگرهار و پروین درانی نماینده کوچی‌ها را به تعلیق درآورده بود.

خبرسازترین تصمیم مجلس برای تعلیق عضویت یک نماینده در ۳۱ ثورسال ۱۳۸۶ در دور پیشین اتحاذ شد که براساس آن ملالی جویا نماینده ولایت فراه دیگر نتوانست به مجلس بازگردد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟