درگیری بین نیروهای امنیتی و مهاجمان در هتل اینترکانتیننتال ادامه دارد

  • انتشار: ۱ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35861

بعد از چند ساعت درگیری در هتل اینترکانتینتال همچنان ادامه دارد، مقامات گفته اند از 4 مهاجم حمله کننده به این هتل 2 تن شان کشته شده اند. هنوز از آمار کشته ها و زخمی های این حادثه اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما مقامات می گویند که تعدادی کشته شده اند.

صدای شلیگ گلوله تا نیم ساعت پیش از هوتل انترکانتیننتال در غرب کابل شنیده می شد. تا حال فقط از زخمی شدن بین شش تا هشت تن گزارش شده ولی آژانس خبری رویترز گفته تعدادی کشته اند اما آماری مشخصی در دست نیست.

پیشتر نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله گفته بود دو مهاجم از جمله چهار تن هنوز در طبقه سوم و چهارم هتل مقاومت دارند.

آقای دانش گفته بود که این رویداد ساعت ۹ شب به وقت محلی رخ داده، اما در باره تلفات این رویداد اطلاعی نداده است.

سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که بر اساس اطلاعات ابتدایی، در این رویداد چهار فرد مهاجم دخیل بوده که تاکنون ۲ نفر از آنها کشته شده است.

آقای دانش می‌گوید که امنیت اینترکنتینانتال از دو هفته به این سو از سوی یک شرکت خصوصی تامین می‌شود. به گفته او، مهجمان از طریق آشپزخانه داخل هتل شدند.

تدابیر امنیتی اطراف این هوتل سخت شدید بود واز مدتی به اینسو امنیت آن از سوی یک گروه امنیتی خصوصی تامین می شد. اینکه چگونه چهار مهاجم از راه آشپزخانه وارد این هوتل شده هنوز روشن نیست.

اینترکنتینانتال یکی از هتل‌های مشهور کابل و محل اقامت بسیاری از شهروندان کشورهای غربی است. این هتل بر روی تپه‌ای در غرب این شهر واقع بوده که اغلب میزبان مراسم عروسی، کنفرانس‌ها و جلسات سیاسی می‌شود.

این هتل به شدت تحت محافظت قرار دارد و ایست‌های بازرسی متعددی برای ورود به آن وجود دارد.

بیش از ۶ سال پیش نیز به هتل کابل اینترکنتیننتال حمله شده بود که در نتیجه ۲۱ نفر کشته شدند. گروه طالبان مسئولیت این رویداد را به عهده گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟