درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی ینگی قلعه ولایت تخار

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 29844

درگیری شدید در ایام عید قربان بین نیروهای امنیتی افغانستان و شبه نظامیان طالبان در ولسوالی ینگی قلعه ولایت تخار بعد از چند ساعت، با زخمی شدن دو پلیس و چند عضو گروه طالبان در حال حاضر متوقف شده است.

منابع محلی در ولسوالی ینگی قلعه ولایت تخار در شمال شرق کشور تایید کردند تهاجم سنگین گروه طالبان به این ولسوالی دفع شده ولی مرکز این ولسوالی هنوز در تیررس گروه طالبان است.

عبدالمناف فیضی، ولسوال ینگی قلعه به بی‌بی‌سی گفته است که حمله گروه طالبان برای تصرف مرکزاین ولسوالی از شب گذشته، جمعه ۱۰ سنبله آغاز شد و با مقاومت نیروهای امنیتی افغان حمله آنان دفع شد ولی نیروهای طالبان در فاصله ۳۰۰ الی۵۰۰ متری مرکز ولسوالی حضور دارند.

او گفت که حضور آنان در منطقه باعث شده که مرکز ولسوالی در تیررس گروه طالبان قرار داشته باشد و دولت مرکزی باید با اعزام نیروهای بیشتر عملیات نظامی برای پاکسازی کامل این ولسوالی راه اندازد.

به گفته او از ۶۴ روستای ولسوالی ینگی‌قلعه اکنون ۲۹ قریه در کنترل گروه طالبان است.

او گفت در درگیری دیشب به نیروهای امنیتی افغان تلفات وارد نشده و فقط دو نفر از سربازان پلیس نظم عمومی زخمی شده‌اند، به ساختمان‌های دولتی در مرکز ولسوالی نیز خسارت اندک وارد شده‌است.

آقای فیضی درباره وضعیت زندگی مردم در روستاهای تحت کنترل طالبان گفت که دولت تلاش دارد تا چند مکتب را در این ولسوالی‌ها باز نگه دارد که زمینه آموزش برای دانش آموزش فراهم باشد.

خلیل اثیر، سخنگوی پلیس تخار نیز گفت که طالبان شب گذشته از چهار مسیر به مرکز ولسوالی ینگی‌قلعه حمله کرده بودند.

او گفت که با اعزام نیروهای کمکی و مقاومت نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی حمله طالبان دفع شده و اکنون نیروهای طالبان به منطقه جنگل برگشته‌اند.

او گفت نیروهای شورشی اسلحه سنگین ندارند و بیشتر آنان به آر.پی.جی و سلاح‌های سبک مجهز هستند.

به گفته آقای اثیر این درگیری ساعت‌ها طول کشید و افزود که فقط ۶ نفر از نیروهای طالبان درحد فاصل شهر کهنه و شهر جدید زخمی شدند.

گروه طالبان تاکنون در این باره ابراز نظر نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟