درگیری بین طرفداران حزب جمعیت و حزب جنبش در شمال کشور

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15821

مقامات محلی در شمال کشور از درگیری افراد وابسته به حزب جمعیت اسلامی و جنبش ملی اسلامی در مناطقی از ولایت فاریاب خبر دادند.

عبدالکریم یورش سخنگوی پولیس ولایت فاریاب در شمال اعلام کرد که دو فرمانده وابسته به احزاب جمعیت و جنبش در ولسوالی های پشتونکوت و بلچراغ این ولایت با یکدیگر درگیر شدند.

مقامات محلی نیز می‌گویند که یکی از فرماندهان حامی عطامحمد نور از حزب جمعیت است و دیگری از حامیان ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول اشرف غنی که در ولایت فاریاب درگیر شده‌اند.

عبدالکریم یورش گفته است که این درگیریها بین فیروز و حیات دو فرمانده حزب جمعیت و حزب جنبش در منطقه دهندره ولسوالی پشتونکوت آغاز شد.

وی افزود: تاکنون جزئیاتی از تلفات دو طرف در دسترس نیست و هیئتی برای پایان یافتن این درگیریها به منطقه اعزام خواهد شد.

یک منبع معتبر دولتی در فاریاب به پژواک گفته است که این فرماندهان از پولیس محلی و جنبش قیام‌های مردمی است که با یکدیگر درگیر شده‌اند.

بر اساس این منبع، جنگ در ولسوالی بلچراغ نیز ادامه دارد و بر اساس گزارشهای اولیه پنج تن در این درگیریها کشته و زخمی شده‌اند.

مولوی اسدالله جمالی مسئول ولایتی حزب جمعیت اسلامی و عطامحمد فیضی رئیس دفتر ولایتی حزب جنبش در فاریاب تأیید کرده‌اند که جنگ بین فرماندهان دوطرف صورت گرفته است.

آنها می‌گویند که این درگیریها ارتباطی با احزاب مذکور ندارد و بر اساس خصومت‌های شخصی انجام شده است.

این نخستین بار نیست که حامیان احزاب جمعیت و جنبش در شمال افغانستان درگیر می‌شوند در درگیری های چند ماه قبل بین حامیان این دو حزب بیشتر از ده تن کشته و زخمی شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟