درگیری بین دو شاخه جدا شده طالبان در غور چندین کشته برجای گذاشت

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 23092

شاخه انشعابی طالبان به رهبری ملا رسول ادعا می‎کند که درگیری‎های شدید بین آن‎ها و شاخه ملا هبت‌الله از سه روز به این‌سو در ولسوالی شهرک ولایت غور جریان دارد.

ملا منان نیازی سخنگوی گروه انشعابی طالبان به رهبری ملا رسول می‎گوید که در این درگیری ها به رهبری قوماندان فضل احد یکی از فرماندهان تازه پیوسته به گروه‌شان در غور، چندین تن از طالبان مربوط به ملا هبت‌الله را کشته و چندین موترسایکل و جنگ افزارشان را به نیز بدست گرفته‎اند.

در کنار عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در ولسوالی‎های شهرک و دولینه که به‌گفته مقامات امنیتی، در آن ۱۷ طالب کشته و زخی شده‎اند، اکنون مولوی منان نیازی سخنگوی طالبان به رهبری ملا رسول ادعا می‎کند که دولت درین عملیات شکست خورده‎است و اعضای این گروه بودند که بر طالبان به رهبری ملا هبت‌الله آخندزاده تلفات وارد کرده‎اند.

به‌گفته آقای نیازی فضل احد که یکی از قوماندان‎های مسلح غیر مسئول درین ولایت بوده‎است به تازگی با آنان بیعت کرده و رهبری این جنگ را بر عهده داشته که تلفات سنگین بر طالبان شاخه ملا هبت‌الله آخندزاده وارد کرده‎اند و ساحات تحت کنترول آنان را نیز تصرف نمودند.

با این حال ملا میاگل فرد که از سوی قوماندان فضل احد به حیث نماینده وی در مطبوعات معرفی گردیده‎است نیز می‎پذیرد که این قوماندان محلی از چندی به این‌سو با طالبان شاخه ملا رسول پیوسته‎است.

آقای میاگل نیز ادعا می‎کند که پس از شکست دولت در مقابله با طالبان شاخه ملا هبت‌الله آخندزاده، آنان وارد جنگ با این گروه شدند و ضمن تصرف چند قریه تحت حاکمیت‌شان چندین تن آنان را کشتند که شش تن از کشته‎های آنان در میدان جنگ باقی مانده‎است.

به‌گفته وی قوماندان فضل احد قبل ازین درگیری، کمک‎های ملا رسول جهت مقابله با طالبان شاخه ملا هبت‌الله آخندزاده را دریافت کرده‎اند.

دفتر مطبوعاتی والی غور روز گذشته اعلام نموده بود که عملیاتی را که از سوی مقامات محلی راه اندازه گردیده‎است که در آن ۱۷ تن از طالبان کشته و زخمی و سه تن از نیروهای امنیتی کشته و هفت تن به‌شمول محم کبیری ولسوال شهرک این ولایت زخمی شده است.

گروه طالبان مسلح به رهبری ملا هبت‌الله تا کنون در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟