درگیریها برای وصل مجدد برق کابل ادامه دارد

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 12304

امروز چهارمین روز است که قوای امنیتی کشور برای کنترول کامل دند شهاب الدین ولایت بغلان جای که پایه های برق تخریب شده است، می جنگند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تمدن، هرچند کارکنان تخنیکی شرکت برشنا به نزدیکی این پایه ها رسیده اند اما مخالفین مسلح با استفاده از سلاح ثقیل در ۳۰۰ متری این پایه مانع کار آنها می شوند.

والی بغلان عبدالستار بارز در صحبت با رسانه ها اظهار داشت بعد از تامین امنیت دند شهاب الدین در نظر دارد که برای محافظت این پایه مردم محلی را استخدام نماید: «پولیس وظیفه گرفته و نفر های خود را آماده ساخته در همان ساحه تا افرادی که با طالب هیچ روابطی ندارند استخدام شوند، هم معاش بدهند و هم در آنجا پوسته های استحکامی درست کنند تا از حضور دشمن جلوگیری کنند و این پایه ها را برای همیش محافظت کنند. این برنامه جدی، دقیق و ثبت شده قوماندانی امنیه ولایت بغلان است و نفرهایش هم آماده اند، یعنی زمانی که امنیت منطقه تامین میشود مسئولیت آن به مردم خود همان قریه داده می شود.»

این معلوم نیست که در اطراف منطقه که پایه برق تخریب شده عملیات تا چه وقت ادامه خواد داشت، ولی مسئولین شرکت برشنا وعده داده اند که با رسیدن به منطقه در ظرف هشت تا ۹ ساعت لین های برق با کابل وصل خواهد شد و پایه تخریب شده در ظرف دو تا سه روز ترمیم خواهد شد.

اگر کار ترمیم پایه بند شهاب الدین طول بکشد در آنصورت سخنگوی شرکت برق افغانستان وحیدالله توحیدی گفته است که از تاجکستان می خواهند که مقدار برق صادراتی خود را به افغانستان بیشتر بسازد: «فعلاً که بخش از مشکلات برق کابل رفع شده از این سبب است که ما از تاجکستان برق می گیریم. هم اکنون ما ۱۰۰ میگا وات برق داریم. روز گذشته به تاجکستان پیام کتبی فرستاده و تقاضا کرده ایم که این مقدار به ۱۵۰ تا ۱۸۰ میگا وات بلند برده شود. صحبت ها در این مورد ادامه دارد. امیدوار هستیم که اگر در یکی از این راه ها موانع ایجاد شود از راه دیگر بتوانیم برق بیشتر بدست بیاوریم.»

آقای توحیدی گفت امیدوار است که بزودی در این مورد پاسخ تاجکستان را بدست آورد.

از پایه برقی که فعلاً در دند شهاب الدین تخریب شده است ۲۵۰ میگاوات برق از ازبکستان به کابل انتقال داده می شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟