درخواست کمک کردها از روسیه

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25938

بر اساس برخی گزارشها، ترکیه نیرو و تجهیزات نظامی در مرز این کشور با سوریه و شمال منطقه کردنشین عفرین مستقر کرده است. این کشور تهدید کرده است ممکن است به عفرین حمله کند. نیروهای ترکیه در چند روز گذشته برخی مواضع نیروهای کرد سوریه موسوم به ypg را در شمال سوریه گلوله باران کرده اند. برخی مقامات کرد سوریه هشدار داده اند تهدید ترکیه جدی است و این کشور قصد دارد عفرین را اشغال کند.

عبدالسلام علی، از اعضای ارشد حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه یا pyd به روزنامه نزاوسیمایا گازت روسیه گفته است: کردها خود را برای دفاع از عفرین در مقابل تهاجم ترکیه آماده می کنند.

 

وی افزود: در عین حال کردها از ترکیه و آمریکا انتظار دارند در مقابل این تهدید ساکت ننشینند و روسیه به این اقدام احتمالی ترکیه پاسخ دهد.

 

این مقام کرد هشدار داد ترکیه برای تصرف کل منطقه کردنشین سوریه در شمال این کشور موسوم به روژاوا برنامه ریزی کرده است.

 

فرهاد پاتیف از اعضای کنگره میهنی کرد, نیز به این روزنامه گفته است: ترکیه تصمیم به اشغال کامل کانتون عفرین گرفته است. این مسئله آشوب جدی به دنبال دارد اما ترکیه در حال حاضر به آن اهمیتی نمی دهد.

 

به گفته وی هدف ترکیه از اشغال عفرین تحت تاثیر قرار دادن عملیات رقه به رهبری کردهای سوریه است. به گفته وی کردها از سکوت روسیه در این زمینه نگرانند و خواستار واکنش این کشور به حمله احتمالی ترکیه هستند.

آنتون مارداسوف، کارشناس روس با بیان این که ترکیه قبلا هم با کمک برخی نیروهای وابسته برای تصرف روژاوا تلاش کرده, اما ناموفق بوده، به این روزنامه روسی گفته است: من نمی دانم ترکیه این بار می خواهد با کمک چه نیرویی عفرین را اشغال کند. وی در عین حال محاصره کامل عفرین را ممکن دانست و افزود ترکیه جاده های منتهی به عفرین را مسدود کرده و نیروهای دولتی سوریه هم در این جهت قدم بر می دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟