درخواست وزیر مبارزه با مواد مخدر از علمای کشور

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 9010

وزیر مبارزه با مواد مخدر گفت: «افزایش و تولید مواد مخدر در کشور نگران کننده است و عالمان دینی می‌توانند در آگهی دهی برای مبارزه با مواد مخدر نقش کلیدی داشته باشند.»

به گزارشخبرگزاری اطلس به نقل از پیام آفتاب، خانم سلامت عظیمی که در نشست نقش عالمان دینی در مبارزه با مواد مخدر از راه آگهی دهی در کابل سخن می‌گفت، افزود عالمان دینی می‌توانند در ترویج فرهنگ مبارزه با مواد مخدر میان مردم نقش مهمتری ایفا کنند.

وزیر مبارزه با مواد مخدر گفت: «بعد از ناامنی اعتیاد دومین خطری است که کشور را تهدید می‌کند.» وی از عالمان دینی خواست در مبارزه با مواد مخدر در کنار مردم و جوانان قرار بگیرد و در این راستا فرهنگ سازی کند.

نشست «نقش علما در آگهی دهی برای مبارزه با مواد مخدر» امروز دوشنبه با حضور ده‌ها تن از عالمان دینی، مقامات وزارت معارف، حج و اوقاف و فعالان مدنی در کابل برگزار شده بود.

فیض محمد عثمانی، وزیر حج و اوقاف، نیز تعهد کرد برای کاهش کشت و تولید مواد مخدر در خطبه‌های نماز جمعه بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

گفتنی است که در جامعه سنتی و دینی افغانستان عالمان دینی می‌توانند نقش برجسته‌ای در ارشاد و سمت دهی افکار عامه داشته باشند.

مولوی جوره، ملا امام یکی از مساجد شهر کابل، نیز می‌گوید که موعظه‌های دینی و خطبه‌های ائمه مساجد می‌تواند در مبارزه با کشت و استعمال مواد مخدر مفید واقع شود.

در یک دهه اخیر اما با وجود تلاش‌های گسترده برای از بین بردن کشت و استعمال مواد مخدر در کشور دیده می‌شود که این پدیده تا به حال نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز یافته است.

در همین حال بازمحمد احمدی، معین وزارت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله، از کشف محموله بزرگ مواد مخدر خبر داد. به گفته آقای احمدی این محموله پس از بارگیری از ولایت بدخشان قرار بود به ولایت فراه انتقال داده شود که توسط نیروهای امنیتی کشف شد.

به اساس آمارها هم اکنون بیش از سه میلیون نفر در کشور معتاد به مواد مخدر می‌باشند که بیش از یک میلیونِ آنان را جوانان تشکیل می‌دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟