درخواست وزیر داخله از نمایندگان؛ اجازه دهید افراد بر اساس شایستگی مقرر شود نه با فرمایش شما

  • انتشار: ۴ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 34858

ویس احمد برمک وزیر امور داخله در نشست عمومی مجلس از نمایندگان پارلمان خواست که اجازه دهند افراد بر اساس شایستگی در پست ها مقرر شوند، نه بر اساس فرمایش و مداخله آنان.

ویس احمد برمک وزیر داخله، شریف یفتلی رییس ستاد ارتش و عبدالصبور قانع معاون ریاست عمومی امنیت ملی در نشست امروز دوشنبه (4 جدی) مجلس نمایندگان استجواب شدند.

ویس احمد برمک وزیر داخله که برای پاسخگویی به مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود، در نشست امروز مجلس از طرح های وزارتخانه خود را برای تامین امنیت بهتر شهرها سخن گفت و خبر داد بزودی سلاح های غیر قانونی در شهرهای افغانستان جمع آوری و سلاح با مجوز وزارت داخله برای افراد مهم توزیع خواهد شد.

به گفته وی موترهای بدون پلیت و شیشه سیاه جمع آوری و استفاده از آنها نظام مند خواهد شد و گفت که اجازه نمی دهند که پلیت های خودسر در شهرهای بزرگ کشور گشت و گذار کنند.

به گفته برمک این طرح از کابل آغاز شده است و در شهرهای دیگر افغانستان نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.

وزیر داخله از نمایندگان مجلس خواستار همکاری شد که بگذارند افراد پلیس براساس شایستگی در پست ها قرار گیرند نه بر اساس فرمایش و رابطه .

ویس احمد برمک همچنین گفت عملیات ضد داعش از یک ماه به این طرف در ولسوالی خوگیانی ننگرهار جریان دارد و هم اکنون 41 قریه این ولسوالی که در دست داعش بود، پاک سازی شده است.

آقای برمک گفت که هم اکنون نیز عملیات ادامه دارد و در نبرد یک ماهه 100 تن از جنگجویان داعشی در این ولسوالی کشته شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟