درخواست هند از مالزی برای بازگرداندن ذاکر نایک رهبر تندرو این کشور

  • انتشار: ۱۳ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 32890

مقامات هندی اعلام کردند به زودی درخواستی را به دولت مالزی می سپارند که از آن کشور می خواهند تا ذاکر نایک رهبر سلفی هند به این کشور برگرداند.

وزارت امور خارجه هند روز شنبه اعلام کرد که دولت این کشور به زودی درخواست خود را به مالزی برای تحویل ذاکر نایک رهبر افراطی هند ارائه خواهد کرد.

راویش کومار گفت: روند داخلی قانونی هند در ارتباط با ذاکر نایک به زودی تکمیل می شود. پس از آن دولت درخواست رسمی خود را به مالزی جهت تحویل این فرد ارائه خواهد کرد.

ذاکر نایک یک سال پیش به دنبال طرح اتهام علیه وی مبنی بر ترویج افکار سلفی گری و وهابی از هند خارج شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، وی پس از آنکه دولت هند تابعیت هندی وی را لغو کرد به مالزی پناهنده شد.

ذاکرنایک’ چهره افراطی و رهبر گروه سلفی هند با راه اندازی شبکه تلویزیونی صلح و مرکز تحقیقات اسلامی ، تلاش گسترده ای را برای ترویج افکار سلفی و وهابی در هند و خارج از مرزهای این کشور انجام داده است.

نایک همچنین متهم است که با سخنان خود انگیزه لازم را برای مهاجمان حمله تروریستی بنگلادش فراهم کرده است.

وزارت داخله هند نیز اعلام کرد ذاکر نایک در شبکه صلح سخنرانی های تحریک آمیز انجام داده و مردم را برای پیوستن به گروههای تروریستی تشویق کرده است.

پیش از این دولت هند دریافت کمک های مالی خارجی از سوی موسسات آموزشی نایک را ممنوع کرده بود.

وزارت کشور هند تحقیقات در خصوص منابع مالی سازمان تحقیقات اسلامی و شبکه تلویزیونی صلح متعلق به ذاکر نایک رهبر سلفی این کشور را آغاز کرده ست.

به گفته منابع امنیتی ، این تحقیقات به دنبال دریافت اطلاعاتی در خصوص کمک برخی از کشورهای خارجی و بویژه عربستان به این سازمان ها آغاز شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟