درخواست های جدید حکمتیار از حکومت/ باج های غنی به رهبر حزب اسلامی

  • انتشار: ۲۲ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 34313

بعد از اینکه گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به پروسه صلح پیوست، ده ها سند در شبکه های اجتماعی به نشر رسید که نشان می داد حکومت چندین میلیون دالر هزینه وی را پرداخت می کند، در تازه ترین سند افشا شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که حزب اسلامی علاوه بر درخواست ده ها محافظ دیگر، تقاضای صدها میل سلاح و وسایل جنگی را از حکومت داشته است.

در سند جدید از طرف حزب اسلامی از ریاست جمهوری درخواست شده است که برای محافظت از آقای حکمتیار علاوه بر 190 تن از محافظان وی، 90 بست جدید دیگر در چوکات حفاظت از رجال برجسته برای حفاظت از وی در نظر بگیرند.

علاوه بر این در این مکتوب این حزب از حکومت درخواست صدها میل سلاح و وسایل نظامی را تقاضا کرده است.

این در حالیست که پیش از این اشرف غنی رییس جمهور برای محافظت از گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان یک قطعه نظامی که شامل ۹۰ بست افسری است، در نظر گرفته بود. امتیازات گارد محافظتی آقای حکمتیار از سال گذشته به این‌سو از سوی رییس جمهور منظور شده و توسط وزارت مالیه از کود ۹۰۰۰۰۱ پرداخت می‌شود.

پیش از این گفته شده بود که دفتر رياست جمهوري براي حزب اسلامی گلبدين حكمتيار بیش از بيست و یک ميليون افغانی بودجه برای ٩٠ افسر از رجال برجسته براي محافظت از آقای حکمتیار تخصيص داده است. در نظر گرفتن این امتیازها بر اساس پیشنهاد اداره امور ریاست جمهوری و ریاست محافظت رجال برجسته صورت گرفته و رییس جمهور نیز آنرا منظور کرده است.

گلبدین حکمتیار پس از پیوستن به پروسه صلح افغانستان، در تاریخ چهاردهم ماه ثور وارد کابل شد و فعالیت‌های سیاسی اش را از سر گرفت. آقای حکمتیار پیش از آن بر علیه حکومت افغانستان می‌جنگید و حزبش فعالیت‌های سیاسی رسمی در چوکات نظام افغانستان نداشت. اکنون نیز افراد وابسته به این جنگ سالار مشهور، در ولایت های مختلف افغانستان مصروف جنگ با دولت اند. افرادی که باید بر اساس توافق میان حکومت و حزب اسلامی خلع سلاح می شدند و به پروسه صلح می پیوستند.

در کنار این، حزب آقای حکمتیار که بیشتر یک حزب تروریستی شناخته می شود و سال‌ها در لیست سیاه نهادها و حکومت های غربی بود. آقای حکمتیار قرار بود پس از پیوستن به پروسه صلح، ساختار تشکیلات نظامی اش را از بین ببرد، اما آقای حکمتیار این کار را نکرد و هنوز هم مشخص نیست که او چه زمانی باز هم دست به شورش و جنگ در افغانستان در مقابل دولت و مردم بزند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟