درخواست صلیب سرخ از ربایندگان برای آزادی کارمندانش

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18316

کمیتۀ صلیب سرخ در افغانستان یا ICRC از افرادی که کارمندان این نهاد را ربوده است، می‏خواهد تا آنان را بدون قید و شرط رها سازد.

در بیست دلو سال جاری خورشیدی، شش کارمند صلیب سرخ در منطقۀ “ترکمن قدق” ولسوالی قوش تیپۀ جوزجان، از سوی مخالفان مسلح کشته و دوتن دیگرشان نیز ربوده شدند.

پس از آن فعالیت صلیب سرخ در افغانستان به حالت تعلیق درآمد و تا اکنون این نهاد فعالیت‏هایش را از سر نگرفته است.

احمد رامین ایاز سخنگوی کمیتۀ صلیب سرخ در افغانستان، گفته است که این نهاد خواستار رهایی بی قید و شرط کارمندان‎اش از سوی ربایندگان است.

آقای ایاز تأکید کرد که صلیب سرخ تلاش می‏کند تا در مورد هویت و هدف مخالفان مسلح که کارمندان این نهاد را کشته و ربوده است، معلومات حاصل کند.

آقای ایاز افزود “ما هنوز متعهد هستیم که در کنار مردم افغانستان باقی بمانیم و برای شان خدمات عرضه کنیم؛ اما این به شرطی است که مصؤونیت نهاد و جان کارمندان ما از سوی تمامی طرف‏ها تضمین شود.”

پیش از این طالبان با نشر خبرنامۀ گفته بودند که به کشتن و ربودن کارمندان صلیب سرخ رابطۀ ندارند. این گروه در خبرنامۀ‎ای شان خواستار از سرگیری فعالیت‎های صلیب سرخ در افغانستان نیز شده بودند.

در همین حال مقامات محلی جوزجان ربایندگان کارمندان صلیب سرخ را مربوط به گروه دولت اسلامی یا داعش می‎دانند.

از فعالیت کمیتۀ صلیب سرخ یا ICRC در افغانستان بیش از سی سال می‎گذرد، این نهاد در میدان‏های جنگ به قربانیان جنگ بدون درنظرداشت اینکه قربانیان، مربوط کدام طرف درگیر اند، امداد رسانی می‏کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟