درخواست صدر اعظم آلمان از پناهجویان برای احترام به قوانین این کشور

  • انتشار: ۱۴ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 20430

صدراعظم آلمان از پناهجویانی که به این کشور آمده اند درخواست کرد که به قوانین این کشور احترام گذاشته و به آن با صبوری احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل از پناهجویان خواست تابه آزادی مذهب وصداقت وهمچنین قوانین این کشور با بردباری احترام بگذارند.این در حالی است که یکی ازاعضای ارشد حزب وی درخواستی مبنی بر ممنوعیت حمایت مالی خارج از کشور آلمان برای مساجد را خواستار شده بود.

رویترز نوشت:انتظار می رود آنگلا مرکل که هم اکنون به دنبال دوره چهارم تصدی صدراعظمی آلمان است، در دور بعدی انتخابات به خاطر اجازه ورود به بیش از یک میلیون پناهجو به این کشور در طول دو سال گذشته، با مشکل مواجه شود.

به نوشته این خبرگزاری، مرکل درمصاحبه با خبرنگارسوری که در سال 2015 به آلمان سفر کرده بود و از وی درباره انتظار کشور و دولت آلمان از پناهجویان سوال کرده بود، گفت: ما از افرادی که به ما پناه می آورند می خواهیم تا به قوانین آلمان پایبند باشند.

مرکل درادامه تاکید کرد: اولویت اول برای افرادی که تازه وارد آلمان شده اند، فهم و احترام به ارزش های لیبرال در آلمان مدرن، همانند آزادی مذاهب و آزادی بیان بوده است.

رهبرحزب راست میانه درآلمان درمقابل، از آلمانی های گشاده روی و صداقت را خواستار شد و افزود: ما چیزهای اندکی در مورد سوریه و کشور سوریه می دانیم؛ ما اطلاعات اندکی درباره عراق و کشورهای آفریقایی در اختیار داریم، بنابراین باید این وضعیت را به صورت یک فرصت قلمداد کنیم تا بتوانیم چیزهای بیشتری یاد بگیریم و تجارب زیادی کسب بکنیم.

حمایت مردمی از حزب اتحاد دموکرات مسیحی آلمان با باز گذاشتن مرزهای این کشور از سال 2015 برای پناهجویان سوری و عراقی کمتر شده است.

امنیت و مهاجرت دو مقوله مهم در انتخابات آلمان به شمار می روند که حزب راست افراطی می خواهد از این موضوع برای انتخابات سال جاری استفاده کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟