درخواست سی.آی.ای برای افزایش صلاحیت استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 30650

اداره مرکزی استخبارات امریکا یا سی.آی.ای پیشنهاد کرده که صلاحیت انجام حمله هواپیماهای بی‌سرنشین در افغانستان به این نهاد سپرده شود.

به گزارش نیویورک تایمز، سازمان سیا در تلاش است تا اختیارات خود را برای انجام حملات هوایی مخفیانه هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان افزایش دهد.

این طرح در حالی از سوی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) مطرح می شود که پنتاگون مخالف این طرح است، به نظر می‌رسد کاخ سفید با آن موافق باشد.

حکومت باراک اوباما، در پی نگرانی از تلفات غیرنظامیان، محدودیت‌های گسترده‌ی بر سازمان استخبارات مرکزی‌اش، وضع کرده بود. حالا ظاهرن پس از اعلام راهبرد تازه ایالات متحده امریکا برای افغانستان، صلاحیت‌های استفاده گسترده‌ی نظامی بر سازمان سیا در امر مبارزه با تروریسم از سوی دونالد ترامپ سپرده می‌شود.

اگر اداره استخبارات امریکا صاحب این صلاحیت شود، نخستین بار خواهد بود چنین قدرت را به دست می گیرد، و اجازه خواهد یافت حمله های را برضد تروریستی در داخل افغانستان و مناطق مرزی میان افغانستان و پاکستان انجام دهد.

کاخ سفید از این پیشنهاد اعلام پشتیبانی کرده و گفته است محدودیت های را که از سوی دولت پیشین بر سیا وضع شده بود را برطرف خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟