درخشش دانشجویان رباتیک افغانستان

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 12742

غرفه انجمن رباتیک و تکنولوژی با مدیریت مولاداد محسنی در میله گل سرخ در فرهنگسرای خاواران شهر تهران برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری اطلس، مولاداد محسنی دانشجوی ترم پنج مهندسی رباتیک از دانشگاه آزاد نجف آباد میباشد که سه سال است در زمینه رباتیک فعالیت میکند و در حال حاضر عضو انجمن رباتیک و تکنولوژی افغانستان است، در مسابقات روبو کاپ ایران مقام چهارم را کسب نموده و در مسابقات استانی قم نیز مقام سوم را از آن خود کرده است.

وی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری اطلس اظهار داشت: انجمن رباتیک و تکنولوژی افغانستان متشکل از صد دانشجویی است که در رشته های برق ، الکترونیک، کامپیوتر و مکانیک فعالیت میکنند و این دانشجویان از اقصی نقاط ایران و حتی افغانستان هستند .

محسنی هدف از برگزاری غرفه انجمن رباتیک و تکنولوژی در میله گل سرخ را اینگونه عنوان کرد:
در دو سال اخیر ما شاهد رشد کوانتومی از علم رباتیک از بچه های افغانستان بودیم برای مثال سال اولی که رباتیک برگزار شد
13 تیم برای شرکت در مسابقه ثبت نام کرده بودند اما امسال 35 تیم ثبت نام کرده بودند.

وی افزود : امسال نیز دانشجویان افغانستانی توانستند مقام اول مسابقات کشوری را بگیرند.

مولاداد محسنی ضمن اظهار خرسندی از استقبال جوانان از غرفه انجمن رباتیک اظهار داشت:افراد زیادی برای پیوستن به این انجمن اعلام امادگی کرده اند .

محسنی گفت: امسال برای اولین بار از طرف افغانستان 4خانم مهندس در زمینه های لیگ نمایشی رباتیک که بین ده کشور برتر جهان برگزار گردیده بود شرکت کردند و افغانستان توانست از بین 35 گروه مقام هفتم را کسب کند و لازم به ذکر است این دانشجویان هنوز لیسانس خود را نیز نگرفته اند.

وی در خصوص برنامه های آینده این انجمن گفت: ما میخواهیم چند تیم قدرتمند تشکیل دهیم و باهم کار کنیم تا بتوانیم در مسابقات بین المللی ، مسابقات کشوری ایران شرکت کنیم.

محسنی تاکید کرد: از دیگر برنامه های این انجمن برگزاری کلاسهای اموزشی برای دانش اموزان ، دانشجویان است ، امسال میخواهیم جند تیم دانش اموزی داشته باشیم که که همین دانش اموزان سال بعد بتوانند در دو لیگ شرکت کنند، دوسال بعد 4لیگ شرکت کنند و وقتی که وارد دانشگاه میشوند یک تیم متخصص رباتیک باشند.

لازم به ذکر است غرفه انجمن رباتیک و تکنولوژی یکی از غرفه های برتر در این جشنواره شناخته شد و در اختتامیه این جشنواره نیز از مولاداد محسنی تقدیر بعمل آمد

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟