دختر مدافع پناهجوی افغان به پرداخت سه هزار کرون جریمه محکوم شد

  • انتشار: ۱ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 53775

الین ارسون، دانشجوی سویدنی که سال گذشته در فرودگاه گوتنبرگ ، وارد یک هواپیمای خطوط هوایی ترکیه به مقصد استانبول شد تا از اخراج یک مهاجر افغان جلوگیری کند، به دلیل تخلف از قوانین حمل و نقل هوایی به پرداخت سه هزار کرون (285 یورو) جریمه محکوم شد.

زمانی که پیلوت و خدمه هواپیما از او خواستند که سر جایش بنشیند، او مقاومت کرد و ضمن فیلمبرداری زنده از این صحنه آن را در فیس‌بوک منتشر کرد. این ویدئو در فضای مجازی و نیز در رسانه‌های جهان خبرساز شد.
الین ارسون در واقع به هدف دفاع از یک مهاجر دیگر افغان وارد هواپیما شده بود که از قبل او را می‌شناخت. در آن روز آن فرد در هواپیما نبود، اما یک پناهجوی دیگر افغان را سوار هواپیما کرده بودند تا او را به کشورش بازگردانند. این پناهجوی افغان تا پیش از زمان اخراج در سویدن زندانی بود.
این دانشجوی جامعه‌شناسی که با مقاومت خود سبب 51 دقیقه تأخیر در پرواز شد، در دفاع از پناهجوی افغان به زبان انگلیسی گفت: “من زمانی سر جایم می‌نشینم که این فرد (پناهجو) را از هواپیما پیاده کنید. او با خطر مرگ روبروست.”
پیلوت در نهایت دستور داد تا دختر سویدنی، مرد پناهجو و مأمور همراه او از هواپیما پیاده شوند و هواپیما بدون آنها پرواز کرد.
به نوشته اسپوتنیک؛ الین ارسون به دلیل تخلف از قوانین حمل و نقل هوایی به پرداخت سه هزار کرون (۲۸۵ یورو) جریمه محکوم شد.
گفتنی است، هر دو پناهجوی افغان که خانم ارسون از آنها حمایت کرده بود، در نهایت از خاک سویدن به کشورشان بازگردانده شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟