دختران نینجای افغانستان را بشناسید! + فلم

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: گالریورزشی
  • شناسه مطلب: 58609

دو دختر اهل افغانستان نخستین دختران «نینجا» در این کشور استند که این ورزش شکل‌ گرفته بر اساس سنت قدیمی جاپانی‌ها را در کابل تمرین می‌کنند.

شرایط بد امنیتی، نبود جای مناسب و تعارف‌های اجتماعی از ده‌ها مورد است که دست به دست هم داده و عرصه را برای ورزش خانم‌ها تنگ  ساخته است اما در این میان دخترخانم‌های هستند که با پشت پا زدن به همه‌ای این چالش‌ها، ورزش می‌کنند.

به نوشته اسپوتنیک،فاطمه سلطانی و فرشته احمدی 17 و 19 سال دارند و از چند سال گذشته رشته‌های رزمی جوجیتسو و نینجتسو را پیش می‌برند.

رشته ورزشی که خیلی معروف نیست و بیشتر با شمشیر و نیزه و تیرو و کمان سر و کار دارد.

فاطمه و فرشته با لباس مخصوص نینجاها حرکات نمایشی و دفاع شخصی را به نمایش می‌گذارند و حالا همه آن‌ها را به نام «دختران نینجا» می‌شناسند.

«نینجا»ها به کارمندان مخفی جاپانی گفته می‌شد که با چهره‌های پوشیده، معمولا برای جاسوسی، خرابکاری، نفوذ و جنگ‌های چریکی و گاهی هم برای مبارزات مستقیم در برابرسامورایی‌ها استخدام می‌شدند و از هنر رزمی روش جنگی نینجتسو استفاده می‌کردند.

فاطمه حسینی از دو سال پیش نینجتسو را در مجتمع ورزشی فجر آغاز کرد.

فاطمه می‌گوید که پس از دیدن فیلم‌های سینمایی نینجاها به این رشته علاقه‌مند شد و با اشتیاق رشته‌های ورزشی نینجتسو و جوجیتسو را دنبال می‌کند.

«مدت دو سال می‌شود که این رشته را پیش می‌برم و این رشته را به دلیل این که فیلم های نینجتسو زیاد می‌دیدم، علاقه مند شدم. تفاوت که رشته ما با دیگر ورزش‌ها دارد این است که آزاد است و هرجا می‌توانیم با شمشیر نمایش  داشته باشیم».

فرشته می‌گوید که او و فاطمه تنها نینجتسو کار و نینجاهای افغانستان استند.

فرشته فضای ورزش برای دختران افغانستانی را خوب نمی‌داند و می‌گوید، دختران افغانستان نمی‌توانند آزاد ورزش کنند:

«در سطح افغانستان من و فاطمه نینجتسو کار می‌کنیم و فضا برای ورزش برای دختران خوب نیست و نمی‌توانند آزاد ورزش کنند».

فاطمه و فرشته شش روز در هفته در مجتمع فجر و در وقت‌هایی مشخص که برای دختران در نظر گرفته شده است ورزش می‌کنند و امیدوار استند که بتوانند در مسابقات بیرون از افغانستان اشتراک کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟