شرط «بشار اسد» برای عفو تروریستهای مسلح

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 12495

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که افراد مسلح در صورت زمین گذاشتن سلاح های خود، مشمول عفو خواهند شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، “بشار اسد” در مصاحبه با شبکه تلویزیونی “ای آر دی” آلمان گفت: هر فردی در سوریه که برای جنگیدن با ارتش سلاح به دست گرفته است، باید سلاحش را زمین بگذارد و با فعالیت مسلحانه نباید به جان و مال مردم آسیب بزند؛ اگر این افراد سلاح را زمین بگذارند، می توانند همچون مردم عادی زندگی کنند و دولت آنها را عفو خواهد کرد.

بشار اسد گروه های تروریستی را به نقض آتش بس متهم کرد و گفت : تروریست ها توافق آتش بس را از همان لحظات اول نقض کردند و ارتش سوریه واکنشی عملی به توافق شکنی آنها نشان نداد تا توافق آتش بس اجرا شود و ادامه داشته باشد.

رئیس جمهور سوریه افزود: برگزاری انتخابات پارلمانی بیانگر پایبندی به قانون اساسی خواهد بود قانونی که نماد حاکمیت و استقلال سوریه است . انتخابات سرگرمی یا امری شخصی نیست بلکه اجرای آن نشان خواهد که قانون اساسی اجرا می شود قانونی که همه ما باید به آن پایبند باشیم.

شار اسد درپاسخ به اینکه عناصر وابسته به گروه های مسلح مانند “ارتش آزاد” برای عفو چه کاری باید انجام دهند، اظهار داشت: تنهاکاری که باید انجام دهند این است که سلاح خود را زمین بگذارند.

مسأله مهم از نظر قانونی و حقوقی این است که طبق منافع ملت سوریه، یک شهروند حق ندارد سلاح به دست بگیرد و به انسانها و داراییهای آنان صدمه وارد کند. این تمام چیزی است که ما می‌خواهیم.

اسد اظهار داشت: همانطور که گفتم در این صورت آنان را کاملا عفو می کنیم و این امر قبلا اتفاق افتاده و افراد (پس از زمین گذاشتن سلاح) به ارتش سوریه پیوستند و بعضی از آنان نیز وارد فعالیتهای سیاسی شدند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟