دبیرکل سازمان ملل: اوضاع افغانستان به شدت شکننده است

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 35829

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان گفت که اوضاع در افغانستان به شدت شکننده است و افزایش ناامنی ها باعث شده است که گروه های تروریستی به شدت فعالیت هایشان را افزایش دهد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت در مورد افغانستان ضمن شکننده خواندن اوضاع امنیتی افغانستان، گفت که افزایش نا امنی در آن کشور موجب شده تا فعالیت گروه های تندرو و تروریستی در افغانستان به شدت افزایش یابد.

دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید که حکومت افغانستان نقش قابل ملاحظۀ در مبارزه با گروه های تروریستی داشته است، اما تاکید کرد که مبارزه در برابر آن گروه ها تنها مسوولیت حکومت افغانستان نیست.

انتونیو گوترش تاکید کرد که فعالیت گروه های تندرو حتی در شمال افغانستان به چشم می خورد و چنین وضعیت تهدید های را متوجه کشور های آسیای مرکزی کرده است.

آقای گوترش همچنین تاکید کرد که مشکلات در افغانستان و منطقه زمانی حل خواهد شد که عوامل مشکل زا از بین برود.

وی افزود “فقط از طریق رسیدگی به ریشه های که سبب بحران شده است به شمول رسیدگی به نابرابری ها، منزوی ساختن و تبعیض، قادر خواهیم بود جوامع صلح آمیزی را به وجود بیاوریم که در برابر دهشت افگنی و افراطگرایی توام با خشونت، مقاومت کند.”

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟