داکتر عبدالله: عملیات مشترک نیروهای افغان و امریکایی یک تحول مهم است

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14076

رئیس اجراییه اعلام کرد: شرکت نظامیان آمریکایی در عملیات مشترک با نیروهای افغان علیه طالبان، یک تحول مهم و عمده برای کشور محسوب می شود.

عبدالله عبدالله امروز(دوشنبه) در نشست شورای وزیران در کابل گفت که شرکت نظامیان آمریکایی در عملیات علیه طالبان یک فرصت و برای اعتمادسازی نیروهای افغان مهم است.

امریکا و ناتو پیشتر اعلام کرده بودند که حضور مستقیم نظامیان آنان در نبردهای افغانستان از آغاز سال 2015 میلادی به پایان می رسد، اما به تازگی بار دیگر نظامیان آمریکائی و انگلیسی در جنگ نیروهای دولتی افغانستان با گروه طالبان حضور می یابند.

رئیس اجرائیه همچنین از حمایت پایدار جامعه جهانی به افغانستان اظهار امیدواری کرد و گفت در روزهای آینده هیأتی از افغانستان متشکل از رئیس جمهوری و خود وی در کنفرانس وارسا شرکت می کند و در این کنفرانس روی مولفه های دموکراسی و تعهد دوجانبه افغانستان و جامعه جهانی صورت می گیرد.

به گفته وی دراین نشست موضوع اصلاحات و مبارزه با فساد اداری که جزو تعهدات اصلی رهبران دولت افغانستان به مردم و جامعه جهانی است به صورت برجسته مطرح می شود.

عبدالله، نشست وارسا را برای افغانستان مهم عنوان کرد و گفت: ادامه همکاری های جامعه جهانی در حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان و تامین صلح و ثبات با اهمیت است.

وی افزود که بر اساس پیش بینی ها، کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس آماده اند تا حمایت خود را از افغانستان ادامه داده و پای بندی به تعهدات خود برای پشتیبانی از کابل را اعلام کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟