داوودزی: طرح غنی برای صلح با طالبان برای بدست آوردن حمایت طالبان در انتخابات آینده است

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 38484

محمد عمر داوودزی یکی از اعضای شورای حراست و ثبات افغانستان، ضمن انتقاد از پیشنهاد اشرف غنی رئیس جمهور می گوید که آقای غنی با چنین پیشنهاد سخاوتمندانه در آستانه انتخابات قصد دارد تا طالبان در انتخابات آینده از وی همکاری کند.

محمد عمر داوودزی عضو شورای حراست و ثبات افغانستان، به رادیو آزادی گفته است “وقت و زمان بسیار مهم است، این طرح در آخرین سال عمر حکومت محمد اشرف غنی ارائه شد، اگر این طرح دو یا سه سال پیش ارائه می‎شد طالبان می‎توانستند آن را جدی بگیرند، حالا یک برداشت سوء موجود است که ممکن رئیس جمهور چنین آفرهای سخاوت‌مندانه را به این خاطر به طالبان پیشکش می‎کند که در انتخابات آینده ریاست جمهوری با آقای غنی همکاری کنند.”

غنی چندی پیش در سخنرانی اش در کنفرانس کابل گفته بود که اگر طالبان پیشنهاد او برای صلح را بپذیرند، این گروه به عنوان یک حزب سیاسی شناخته خواهد شد. غنی همچنان برای طالبان پیشنهاد توزیع پاسپورت های افغانی، گشایش دفتر در کابل، آزادی زندانیان و از بین بردن تحریم ها را مطرح کرد.

غنی گفت: «رهبران و تمامی اعضای طالبان، تصمیم در دست شما است: صلح را قبول کنید، به میز مذاکرات بیایید و اجازه دهید که این وطن را با هم آباد کنیم.»

طالبان پیش از این بارها پیشنهاد دولت افغانستان برای صلح را رد کرده و خواهان گفتگوهای مستقیم با ایالات متحده امریکا شده اند. واشنگتن و جامعه جهانی اما تأکید دارند که گفتگوهای صلح به رهبری حکومت افغانستان صورت بگیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟