دانشجوی شرعیات دانشگاه ننگرهار به اتهام عضویت در گروه داعش بازداشت شد

  • انتشار: ۲۴ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 20858

پولیس مبارزه با تروریزم در ننگرهار یک دانشجوی رشته شرعیات دانشگاه ننگرهار را به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش و قتل، بازداشت کرد.

دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار با نشر خبرنامه ای‌ گفته است پولیس مبارزه با تروریزم یک دانشجوی شرعیات دانشگاه ننگرهار را به اتهام عضویت در گروه داعش و قتل افراد بازداشت کرده است.

در این نامه‌خبری گفته شده است فرد بازداشت شده، شیر بهادر نام دارد که باشنده اصلی ولسوالی چپرهار این ولایت بوده و اکنون در الف مینه ولسوالی سرخرود زندگی می‌کند.

گفته شده، این فرد دانشجوی رشته شرعیات دانشگاه ننگرهار می‌باشد و از او دو کامپیوتر «لپ تاب» به دست آمده است.

این دانشجوی شرعیات درحالی به اتهام همکاری با داعش بازداشت شده که دو سال پیش دانشجویان شرعیات دانشگاه ننگرهار در اعتراض‌های شان نسبت به وضعیت خوابگاه پرچم داعش را بلند کرده بودند و در به دنبال آن چند تن از آنها بازداشت شدند.

ولایت ننگرهار  مراکز فعالیت گروه داعش در افغانستان می‌باشد که در سه سال گذشته فعالیت این گروه در بخش‌های این ولایت روز به روز افزایش یافته است.

هرچند فرماندهی نیروهای ناتو و حکومت افغانستان از تضعیف گروه داعش در این ولایت خبر می‌دهند و نیز هر روز از کشته و زخمی شدن ده‌ها فرد این گروه گزارش می‌شود اما هنوز فعالیت افراد داعش در ننگرهار کاهش نیافته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟