داماد ترامپ درصدد یک روابط مخفی با روسیه بوده است

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 23328

برخی رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش کردند که «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر گذشته میلادی در دیدار با سفیر روسیه در واشنگتن خواستار تعیین یک رابط دیپلوماتیک برای برقراری ارتباط مخفیانه میان مسکو و واشنگتن شده بود.

انتشار این خبر به بحرانی تازه در عرصه سیاسی آمریکا تبدیل شده است.

نخستین بار نشریه «واشنگتن پست» این ادعا را مطرح کرد و سپس برخی دیگر از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها این موضوع را از منابع خبری خود استعلام و آن را تایید کردند.

تارنمای خبری ای.بی.سی نیوز در این رابطه با تاکید بر اینکه بحران سوریه موضوع دیدار کوشنر با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه بوده است، می نویسد: این دیدار در برج ترامپ در نیویورک صورت گرفته و مایکل فلین مشاور وقت رئیس جمهوری آمریکا هم در آن حضور داشته است.

روزنامه واشنگتن پست در همین خصوص مدعی است که نهادهای امنیتی آمریکا از طریق شنود مکالمات کیسلیاک با مقام‌های مافوقش در روسیه، از این دیدار مخفیانه مطلع شده بودند.

این روزنامه در عین حال تاکید می‌کند که مقام‌های روسی زمانی که به تحت نظر بودن یک تماس مشکوک شوند، معمولا اطلاعات گمراه کننده را در تماس‌های خود ذکر می کنند و احتمال دارد که دیدار میان داماد ترامپ و سفیر روسیه هرگز رخ نداده باشد.

این در شرایطی است که خبرگزاری رویترز هم روز جمعه در گزارشی مدعی شده بود که کوشنر پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دستکم 2 تماس افشا نشده با سفیر روسیه داشته است.

نزدیکان رئیس جمهوری آمریکا از ماه‌ها پیش از انتخابات این کشور متهم به روابط پنهانی با روسیه بودند و این اتهام‌ها با پیروزی دونالد ترامپ شدت بیشتری گرفت.

همین موضوع باعث شده که با وجود تمایل نسبی کاخ سفید برای نزدیکی روابط با روسیه، هیچ گشایش قابل توجهی در این زمینه به وجود نیاید و آنچنان که ترامپ اخیرا گفته سطح روابط به پایین‌ترین حد خود از زمان جنگ سرد برسد.

هم اکنون کنگره آمریکا و اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف.بی.آی) تحقیقات مستقلی برای بررسی روابط احتمالی ترامپ و نزدیکانش با مسکو دارند.

داماد ترامپ اکنون یکی از افرادی است که موضوع تحقیقات در این رابطه قرار گرفته و نهاد‌های امنیتی آمریکا و البته رسانه‌ها امیدوارند که این اقدام به سرنخ‌های جدیدی منجر شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟