داعش فراری های سوری را در روغن سرخ می کند

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 24212

به گفته یکی از نیروهای کرد که برای آزادی رقه نبرد می کند، داعشی ها؛ فراریان و خاطیان را داخل ظرف هایی از روغن داغ می اندازند.

به گزارش شبکه پنج تلویزیون فرانسه: نبردهای رقه در سوریه ادامه دارد. نیروهای عرب و کُرد که حمایت آمریکا برخوردار هستند، صبح امروز موفق شدند وارد مناطق غربی شهر شوند. نیروهای دموکراتیک سوریه قبلا کنترول مناطق شمالی و شرق این شهر را در دست گرفته اند. نبردهای شدیدی در شهر در جریان است.

گزارشگر شبکه فرانس تلویزیون در مدخل ورودی شهر رقه گزارشی تهیه کرده است.

گزارشگر شبکه گفت: از روی بام ها می توان محل استقرار نیروهای افراط گرا را مشاهده کرد. از این پس مرکز شهر رقه هدف این مبارزان کُرد قرار دارد. مبارزان کُرد که روی بام یکی از ساختمان های شهر مستقر شده اند، موترهای مشکوکی را که به آن ها نزدیک می شود، با موشک انداز هدف قرار می دهند. نبردها زیر تابش خورشید ادامه می یابد. دمای هوا در سایه بیش از چهل درجه سانتیگراد است.

یکی از مبارزان کُرد گفت: ما تا مرکز شهر پانصد کیلومتر فاصله داریم و برای پیشروی بیشتر با هم هماهنگ می شویم. افراط گرایان (داعشی ها) در رقه  کسانی را که سرپیچی و یا قصد فرار می کنند، داخل روغن داغ می اندازند.

یکی از مبارزان کُرد گفت: غیر نظامیان در جاده ها در حال فرار هستند. ما تلاش می کنیم که از آن ها محافظت کنیم.

گزارشگر افزود: رقه سیصد هزار نفر جمعیت دارد. خانواده هایی که در تصاویر مشاهده می شوند، پس از چهار سال حاکمیت داعش بر رقه، موفق به فرار شده اند. فرانس بیست و چهار سخنان یکی از ساکنان رقه را پخش کرد.

وی گفت: ما از مرگ فرار می کنیم.

یک مرد دیگر گفت: از نظر داعشی ها ما کافر هستیم. باید مثل آن ها لباس بپوشیم و همانطور که آن ها می خواهند ریش بگذاریم. آن ها قوانین اسلامی که خود ابداع کرده اند را اجرا می کنند و این قوانین هرگز قوانین اسلامی ما نبوده است.من هفتاد سال دارم، آیا آن ها باید به من درس دینداری بدهند؟

گزارشگر افزود: بین سه الی چهار هزار افراط گرای داعشی هنوز در رقه مستقر هستند. در میان این افراط گرایان، شمار زیادی از اتباع کشورهای غربی از جمله چندین فرانسوی حضور دارند. این داعشی ها توسط نیروهای ائتلاف در شهر به دام افتاده اند. داعش از این مردان و کودکان به عنوان نیروی رزمی استفاده می کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟