داعش به دروغ حمله به نظامیان اسرائیلی را بر عهده گرفته بود

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 24547

پس از حمله روز جمعه در شهر بیت‌المقدس، داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت. سازمان حماس اما ادعای داعش را رد کرده و این اقدام داعش را عملی برای منحرف کردن افکار عمومی خوانده است.

روز جمعه  ۱۶جون در دروازه دمشق که در بخش قدیمی شهر بیت‌المقدس واقع است، در پی حمله سه فلسطینی به ماموران امنیتی اسرائیل، یک  پلیس زن ۲۳ ساله اسرائیلی کشته شد.

به گزارش دویچه وله؛ پس از این حادثه داعش روز شنبه 27 جوزا مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. این نخستین بار بود که داعش مسئولیت حمله به شهروندان اسرائیل را در این کشور به عهده می‌گرفت.

داعش طی بیانیه‌ای در اینترنت اعلام کرد که “شیرهای خلافت” در بیت‌المقدس به یک اجتماع یهودی حمله کردند. در بیانیه “دولت اسلامی” همچنین آمده بود که این آخرین حمله نخواهد بود.

پس از انتشار بیانیه داعش یکی از سخنگویان سازمان حماس با رد بیانیه داعش با روشن کردن هویت مهاجمان اعلام کرد که دونفر از مهاجمان از اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و یکی دیگر نیز عضو سازمان حماس بوده است.

سامی ابو ظهری، سخنگوی سازمان حماس در این باره اعلام کرد که پذیرش مسئولیت این حمله از طرف داعش را می‌توان کوششی از طرف این سازمان دانست برای منحرف کردن افکار عمومی است. سخنگوی سازمان حماس این حمله را “قهرمانانه” نامید و آن را واکنشی طبیعی نسبت به جنایت‌های اشغالگران دانست.

فردی که خود را از خویشاوندان یکی از مهاجمان معرفی کرده به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت ادعای “دولت اسلامی” در اجرای این حمله “دروغ” است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟