داعشی های خارجی به کودکان در جوزجان آموزش عملیات تروریستی می دهند

  • انتشار: ۱۴ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 30055

مقام در ولایت جوزجان می گویند داعشی های اوزبیکستانی در ولسوالی درزاب و قوش تپه این ولایت به کودکان زیر سن 18 سال، روش های مبارزه با دولت و همچنان چگونگی استفاده از سلاح را آموزش می دهند.

مقام‌ها در جوزجان می‌گویند، 120 آموزگار اوزبیکستانی در ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپۀ این ولایت به کودکان آموزش‌های‌ نظامی و چه‌گونگی کاربرد جنگ‌افزارها را یاد می‌دهند. آنان می‌گویند که این افراد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی 40 روزه، کودکان را آموزش نظامی می‌دهند.

بازمحمد داور، سرپرست ولسوالی درزاب به سلام‌وطندار گفته است، آموزگاران اوزبیکستانی عضو داعش، در منطقۀ سردرۀ این ولسوالی به کودکان زیرسن آموزش‌ نظامی می‌دهند تا در برابر دولت بجنگند.

به گفتۀ آقای داور، در جنگ اخیر گروه داعش و نیروهای امنیتی بیشتر کودکان زیرسن 15 و 16 سال در میدان نبرد حضور داشتند.

شیرعلی، فرمانده پولیس محلی در ولسوالی قوش‌تپۀ جوزجان می‌گوید که در حال حاضر 120 اوزبیکستانی در منطقۀ سردره حضور دارند و با آموزش گروه‌های 5 نفرۀ کودکان در 40 روز تا 120 کودک را فارغ می‌دهند.

این فرمانده پولیس محلی می‌گوید که هم‌اکنون راه رفت‌وآمد این ولسوالی به روی نیروهای امنیتی و کارمندان دولتی بسته است و اگر حکومت مرکزی برای نابودی جنگجویان خارجی در جوزجان به زودی اقدام نکند، این افراد ادارۀ این ولسوالی را نیز به دست خواهند گرفت.

عبدالحفیظ خاشی، آمر امنیت فرماندهی پولیس جوزجان نیز این خبر را تأیید می‌کند و می‌گوید، بر بنیاد گزارش‌هایی که از ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه در این اواخر به آنان رسیده؛ جنگجویان اوزبیکستانی، گروه داعش و دیگر هراس‌افگنان در روستاهای زیر ادارۀ‌شان تصمیم دارند تا به کودکان زیرسن آموزش‌ نظامی ‌دهند.

از سوی دیگر مقام‌های امنیتی در جوزجان می‌گویند که حزب تحریک اسلامی اوزبیکستان پس از آموزش ماین‌سازی برای کودکان، اکنون چه‌گونه‌گی شرکت در میدان‌های نبرد را به آنان آموزش می‌دهند.

به گفته آنان، در حال حاضر 80 خانوادۀ جنگجویان اوزبیکستانی، سودانی، عرب، قرغیز، پاکستانی، چچنی و ترکمنستانی در ولسوالی‎های درزاب و قوش‌تپۀ جوزجان حضور دارند و در بخش آموزش و جلب‌وجذب کودکان به صف گروه داعش فعالیت می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟