داعشیان دوباره به بعضی از ولسوالی های ننگرهار بازگشته است

  • انتشار: ۷ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 15235

گزارش ها از ننگرهار در شرق کشور می رساند گروه تروریستی داعش در چندین ولسوالی این ولایت در حال فعالیت گسترده می باشد، داعشیان در مناطقی که به تصرف نیروهای امنیتی در آمده بود، بازگشتند.

شماری از باشنده‌های ولسوالی‌های‌ هسکه مینه، اچین و کوت ولایت ننگرهار می‌گویند که نیرو‌های امنیتی حدود یک ماه پیش عملیات شفق را در این ولسوالی‌ها آغاز کردند و سپس این عملیات زیر نام قهر سیلاب گسترش یافت و بسیاری از ساحات از کنترول داعش خارج شدند، اما بعد از خروج نیروهای امنیتی افراد مسلح داعش دوباره به این ولسوالی ها برگشته است.

اجمل یک باشنده ولسوالی هسکه مینه می‌گوید که جنگجویان داعش با بازگشت دوباره، ساکنان محل را به مرگ تهدید کردند.

وی گفت: ” افراد مسلح داعش دوباره به منطقه برگشتند و به پیشرفت‌های دیگر هم دست یافتند.  معلوماتی هم دریافت کردیم که اموال برخی از مردم را با خود برده‌اند.”

از سوی دیگر ملک عثمان یک بزرگ قوم شینوار می‌گوید که قوای امنیتی افغان در جریان عملیات اخیر پیشرفت قابل ملاحظه کرده بودند اما به گفته او زمانیکه این نیرو‌ها مناطق تصرف شده از داعش را ترک کردند افراد مسلح داعش مراکز ‌شان را بار دیگر فعال ساختند.

وی گفت: مقام‌های محلی ولایت ننگرهار‌ تائید می‌کنند که نیرو‌های امنیتی مناطق تصرف شده را ترک کرده‌اند.

عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گفت که بیرون شدن نیروهای امنیتی از برخی مناطق چند ولسوالی تاکتیکی است و به معنای ختم عملیات قهر سیلاب نیست.

وی افزود: ” ممکن است منسوبین امنیتی تاکتیک‌های نظامی خود را در شرایط کنونی تغییر داده باشند و به این اساس برخی از منسوبین از ساحه بیرون شده‌اند. این به معنای آن نیست که عملیات قهر سیلاب در کوت، هسکه مینه، اچین و نازیان به پایان رسیده‌است.”

 

آقای خوگیانی گفت که عملیات بر ضد جنگجویان وابسته به داعش هنوز هم ادامه دارد و به گفته وی اینکه داعش بار دیگر در برخی مناطق دوباره بر گشته است به زیان این گروه تمام خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟