دادستان استیناف ولایت لوگر کشته شد

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13603

ساعت ده صبح امروز(یکشنبه) سه مهاجم انتحاری، به مقر دادگاه و داستانی ولایت لوگر حمله کردند که در نتیجه آن رئیس جدید دادستانی استیناف به همراه شش نفر دیگر کشته شد.

محمداکرم نجات به تازگی به عنوان دادستان ولایت لوگر تعیین شده بود و دقایقی پیش از حمله مهاجمان رسما به این سمت معرفی شده بود.

سخنگوی والی لوگر افزود که در این حمله محمداکرم نجات رئیس جدید دادستانی استیناف و شش تن دیگر کشته شدند او افزود که در بین کشته‌ها و زخمیان این حمله تهاجمی برخی  مأمورین دولتی نیز شامل اند؛ اما با انتقال آنان به شفاخانه هویت شان روشن خواهد شد.

مهاجمان زمانی دست به حمله زدند که شماری از دوستان و خویشاوندان آقای نجات برای گفتن تبریک به او به دفترش آمده بودند.

سخنگوی والی لوگر گفت که در این حمله یکی از مهمانان آقای نجات هم کشته شده و بقیه کشته‌شدگان کارمندان دادستانی و دادگاه استیناف لوگر بوده‌اند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته که این حمله را در پاسخ به اعدام شش عضو این گروه در لوگر انجام داده، اما آقای صالح گفت که هیچ عضو گروه طالبان در این ولایت اعدام نشده است.

سخنگوی والی لوگر تعداد مهاجمان را سه نفر گفت، اما نثاراحمد عبدالرحیم‌زی از مسئولان پولیس این ولایت گفت که آن‌ها دو نفر بودند که با لباس زنانه وارد ساختمان دادگاه و دادستانی شدند.

این دومین مورد از حمله مهاجمان انتحاری به دادگاه‌ها در ظرف چهار روز اخیر در جنوب افغانستان است که گزارش می‌شود.

در حمله قبلی چهار مهاجم انتحاری به دادگاه استیناف ولایت غزنی حمله کردند. پلیس غزنی پس از پایان این حمله گفت که نیروهای امنیتی موفق شدند که این حمله را در ظرف ده دقیقه به پایان برسانند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟