دادستانی کل یک مقام ارشد وزارت داخله را به دلیل دریافت 150 هزار دالر رشوه بصورت علنی محاکمه می کند

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 16862

داستانی کل می گوید یکی از مقامات ارشد وزارت امور داخله را به جرم دریافت 150 هزار دالر رشوه، امروز بصورت علنی محاکمه خواهند کرد.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل به رادیو آزادی گفته است که، این مقام وزارت داخله متهم به گرفتن ۱۵۰ هزار دالر رشوه است.

آقای رسولی گفت: “ما علناً شاهد این محاکمه خواهیم بود. امیدوارم در مورد این قضیه فیصله قانونی و شرعی صورت گیرد”.

هر چند مقامات از این مقام وزارت داخله افغانستان نامی نگرفته اند، اما وی به اتهام رشوه در حالی محاکمه می‌شود که بر اساس حکم رئیس جمهور، سه معین پیشین این وزارت که متهم به تقلب در قراردادها می‌باشند ممنوع الخروج اعلان شده و برای واضح شدن شفافیت قراردادها به دادستانی کل معرفی شده‌اند.

جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل تأکید می‌کند که از هر فرد متهم به فساد بدون در نظرداشت این که کی است و در کدام موقف قرار دارد تحقیقات خواهد شد.

وی افزود: “ما به مبارزه علیه فساد اداری متعهد هستیم. هر کسی که فساد اداری را مرتکب شود بدون در نظر داشت این که کی است و در چه موقعیت قرار دارد در روشنایی قانون با وی برخورد خواهد شد.”

خبر محاکمه علنی این مقام متهم به فساد اداری وزارت داخله در حالی داده می‎شود که پارلمان و شماری از نهادهای مدافع حقوق بشر، ارگان‌های عدلی و قضایی افغانستان را متهم می‌کنند که مقامات بلند رتبه و زورمند مفسد را نه، بلکه کسانی را محاکمه می‌کنند که جرم‌شان کم و موقف‌شان ضعیف است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟