خیابان های شهر کابل مسدود است و تحصن معترضان همچنان ادامه دارد

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 23892

خیابان های مرکز شهر کابل پایتخت پس از انفجار مهیب و مرگبار روز چهارشنبه گذشته برای ششمین روز مسدود است و تحصن معترضان همچنان ادامه دارد و ماموران اجازه نمی دهند افراد جدیدی به تحصن کنندگان بپیوندند.

جاده های منتهی به محل انفجار و منطقه دیپلوماتیک کابل همچنان با قرار دادن موترهای زرهی ارتش و پولیس در عرض خیابان ها، مسدود شده و عابران پیاده هم اجازه عبور به داخل این منطقه را ندارند.

چادرهای تحصن کنندگان در میدان «شیرپور»، پابرجاست و روند زندگی مردم در این منطقه هنوز به وضعیت عادی بازنگشته است.

تحصن کنندگان تأکید دارند تا زمانی که دولت خواسته های آنان را برآورده نکند، به تحصن ادامه خواهند داد.

یکی از خواسته های اصلی تحصن کنندگان، اجرای حکم اعدام آن دسته از فرماندهان شبکه حقانی است که اینک در زندان به سر می برند.

تحصن کنندگان بر اعدام «انس حقانی» برادر رهبر شبکه حقانی، یکی از زندانیان عضو این شبکه هستند.

این تحصن به دنبال برگزاری تظاهرات روز جمعه هزاران نفری مردم کابل در اعتراض به گسترش ناامنی ها به ویژه انفجار مرگبار روز چهارشنبه گذشته پایتخت برگزار شد و تا امروز ادامه یافته است.

انفجار مهیب انتحاری روز چهارشنبه در منطقه «وزیرمحمد اکبرخان» پایتخت افغانستان، 150 کشته و صدها زخمی برجا گذاشت و منابع خبری گزارش داده اند که دست کم 30 تن ناپدید شده اند.

نیروهای ویژه پولیس با تانک های زرهی و موترهای آب پاش در خیابان های مرکزی کابل مستقر شده اند و از ورود افراد و موترها، جلوگیری می کنند و رهگذرانی که از مناطق دیگر به این منطقه رسیده اند و قصد دارند به محل کار خود عزیمت کنند، با عجله خیابان های خالی این منطقه را ترک می کنند.

سفارتخانه های المان، ایران، فرانسه، امارات و ترکیه نیز بر اثر انفجار روز چهارشنبه خسارات مالی سنگین را متحمل شدند و سفارت امارات و آلمان پس از این حادثه، کارکنان خود را از افغانستان خارج کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟