خوشبین ترین مردم جهان کجا زندگی می کند؟

  • انتشار: ۳ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 36001

در نظرسنجی انجام شده توسط یک موسسه تحقیقاتی نشان می دهد که هر چه میانگین سنی یک کشور پایین تر باشد، مردم آن کشور نیز خوشبین تر است. بر اساس این تحقیقات، پرو در آمریکا جنوبی، چین، هند و روسیه از جمله خوشبین ترین کشورها در سال 2018 هستند.

موسسه تحقیقاتی ایپسوس یک نظرسنجی درخصوص دیدگاه‌ها نسبت به سال ۲۰۱۸ انجام داده است. در این نظرسنجی حدود ۱۹ هزار نفر از ۲۸ کشور جهان مشارکت داشته‌اند. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۷۶درصد از مشارکت‌کنندگان معتقدند سال ۲۰۱۸ بهتر از سال گذشته میلادی خواهد بود. البته میزان خوش‌بینی افراد در مناطق مختلف جهان متفاوت است. در این باره، کشورهایی که جمعیتشان میانگین سنی پایین‌تری دارند نسبت به سال آینده خوش‌بین‌تر هستند.

به گزارش ایپسوس، آمریکای لاتین خوش‌بین‌ترین منطقه در جهان است، چرا که ۹۳ درصد از مردم پرو و کلمبیا، ۸۸ درصد از مردم شیلی و ۸۷ درصد از مکزیکی‌ها معتقدند سال ۲۰۱۸ بهتر از ۲۰۱۷ خواهد بود. از طرفی ۴ مورد از ۵ کشوری که کمترین جمعیت خوش‌بین را دارند (بد‌بین‌ترین‌ها) اروپایی هستند: فرانسه با جمعیت خوش‌بین ۵۵ درصدی، ایتالیا با ۶۰ درصد، بلجیم با ۶۵ درصد و بریتانیا با ۶۶ درصد.

این تفاوت در میزان خوش‌بینی مناطق را می‌توان تا حدودی به ساختار جمعیتی آنها نسبت داد: کشورهای جوان‌تر نسبت به سال ۲۰۱۸ خوش‌بین‌تر هستند. از طرفی کشورهایی که جمعیت پا به سن گذاشته دارند نسبت به آینده بدبین‌تر هستند. به‌عنوان مثال ۹۳ درصد از مشارکت‌کنندگان در کشور پرو که میانگین سنی ۲۸ سال دارند نسبت به سال ۲۰۱۸ خوش‌بین هستند (خوش‌بین‌ترین کشور در این نظرسنجی).

این درحالی است که تنها ۴۴ درصد از مشارکت‌کنندگان جاپانی – کشوری با میانگین سنی ۳/ ۴۷ سال – نسبت به سال آینده خوش‌بین هستند (پایین‌ترین میزان در ۲۸ کشور مورد بررسی). بر اساس نتایج این نظرسنجی، چینی‌ها با ۸۸ درصد، هندی‌ها با ۸۷ درصد و روس‌ها با ۸۵ درصد از جمله خوش‌بین‌ترین کشورها نسبت به سال ۲۰۱۸ هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟