خنثی‌سازی حمله تروریستی و یک نکته

  • انتشار: ۲۶ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیدیدگاه
  • شناسه مطلب: 31995

چند شب قبل، پلیس کابل نه تنها جلو یک حادثه تروریستی را گرفت، بلکه از یک تئوری توطئه همیشگی نیز جلوگیری کرد. شاید متوجه شده باشید که در گذشته، هرگاه انفجار قوی مثل حادثه چهارراه زنبق شهر کابل رخ داده، بلافاصله شائبه‌ای از حمله موشکی نیز شکل گرفته است.

البته اگر تروریست‌ها، موفق می‌شدند که کامیون بمب‌گذاری شده را منفجر کنند، قطعاً فاجعه‌ای به ابعاد حادثه زنبق رخ می‌داد.

مواد منفجره داخل این مزدا که سرپرست فرماندهی پلیس کابل، مقدار آن را سه تُن همراه با دو بمب یک تُنی عنوان کرده، چنان قدرت تخریبی می‌داشت که می‌توانست زمین را دست‌کم به عمق پنج متر گود کند.

پرزه یا ترکش‌های همین بمب‌ها وقتی به اطراف پراکنده می‌شد، شائبه یا بهتر بگوییم، توطئه استفاده از موشک را نیز به وجود می‌آورد. از آنجا که مسئولیت چنین حوادثی را طالبان و شبکه حقانی به عهده نمی‌گیرند، این امر بیش از پیش، تئوری توطئه را تقویت می‌کند.

به عبارت دیگر، طالبان در برابر انفجاراتی که تلفات غیرنظامیان را به دنبال داشته باشد، سکوت اختیار کرده و در نهایت آن را رد می‌کنند در حالی که نزدیک به یقین می‌توان گفت؛ همه حملات انتحاری که با کامیون‌ها و موترهای باربری انجام می‌شود، کار شبکه حقانی است که از داخل خاک پاکستان سازماندهی می‌شود.

اکنون که دولت افغانستان مدعی است این مزدا توسط شبکه حقانی بارگیری و راننده آن نیز دستگیر شده است، باید منتظر صداقت دولت نشست تا جزئیات آن را با مردم در میان بگذارد. البته «ویس برمک» سرپرست وزارت داخله افغانستان قول داده که پس از تحقیقات، اسم کشوری را نیز که در این حادثه نقش داشته، رسانه‌ای خواهد کرد.

محمد مرادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟