خلیل زاد: احتمالا داعش در افغانستان فعالیت هایش را افزایش می دهد

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32191
زلمی خلیل زاد

زلمی خلیل زاد سفیر سابق آمریکا در افغانستان و عراق می گوید؛ به دلیل شکست های داعش در مناطق تحت حاکمیت شان در کشورهای شرق میانه، احتمالا این گروه تروریستی فعالیت هایش را در افغانستان افزایش خواهد داد.

با تشدید حملات انتحاری و در حالی که طالبان مسؤلیت تمام حملات مرگبار چند روز گذشته را در افغانستان برعهده گرفته اند، زلمی خلیلزاد، سفیر سابق ایالات متحده در افغانستان و عراق می گوید که گروۀ دولت اسلامی یا داعش نیز پس از شکست در شرق میانه، ممکن فعالیت های خود را در افغانستان افزایش بدهد.

آقای خلیلزاد به تلویزیون آشنا گفته است که گروۀ داعش از چند وقت بدینسو در جستجوی دریافت جاهای دیگر بوده و افغانستان و آسیای مرکزی از جمله نقاط مورد نظر این گروه می باشد.

به گفتۀ این مقام سابق حکومت امریکا، گروۀ داعش در تلاش دریافت جاهایست که خارج از ادارۀ حکومت باشد و “در افغانستان مناطقی است که تحت کنترل دوامدار حکومت نیست.”

زلمی خلیلزاد با دفاع از استراتژی جدید ایالات متحده برای افغانستان و آسیای جنوبی گفت که با عملی شدن درست این استراتژی، جلو فعالیت های گروۀ داعش در افغانستان گرفته خواهد شد.

آقای خلیلزاد همچنان گزارش ها مبنی بر حمایت روسیه و ایران را از طالبان به خاطر سرکوب جنگجویان داعش در افغانستان امکان پذیر خواند و دلیل آن را نیرومند شدن طالبان پس از خروج تعداد زیاد نیروهای امریکایی دانست.

این در حالیست که شب گذشته گروه تروریستی داعش با حمله انتحاری به یک مسجد در غرب کابل بیش از 35 تن از نمازگزاران را به شهادت رساند و ده ها تن دیگر نیز در این حادثه زخمی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟