خطرناک ترین سلاح غیر هسته ای دنیا

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 28780

در حالی که رابطه بین روسیه و آمریکا به پایین ترین حد خود در چند سال گذشته رسیده است، یک رسانۀ غربی نوشت سیستم موشکی گرمافشاری TOS-1A روسیه در میان سلاح های غیر هسته ای ویرانگرترین سلاح در دنیا است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم روزنامه “دیلی استار” چاپ لندن با درج این خبر نوشت این موشک ها هوای اطراف هدف را منفجر می کند. دیلی استار افزود این سلاح از توپ “هویتزر” هم قویتر است.

این سیستم می تواند پناهگاه ها و استحکامات دشمن را زیر بارانی از موشک منهدم کند. سیستم موشکی TOS-1A  به عنوان سلاحی بی نظیر و منحصر به فرد می تواند اهدافی تا فاصله 5 کیلومتری را نابود کند.

هدف از طراحی و ارتقای سیستم “TOS-1A-سونتسبیك” حفاظت از سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه است و به منظور تخریب نیروی دشمن در مناطق باز و پناهگاه ها و نیز به منظور تخریب تجهیزات و وسایل حمل و نقل زرهی سبک دشمن به کار می رود.

این سیستم از مکانیسم زنجیردار BM-1 برخوردار بوده و قادر به حمل 24 موشک از انواع مختلف با عیار 220 میلیمتر است. این موشک ها مساحتی از 1000 تا 2000 متر مربع را پوشش می دهند.

کارشناسان آمریکایی موشک های “اسکندر – ام” با برد 280 کیلومتر را هم از سلاح های آینده ارتش روسیه دانسته اند. تفنگ کلاشینکف هم در فهرست سلاح های آینده روسیه دیده می شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟