خدارا شکر ایران سیاه پوست ندارد!

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۳۹۳
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 1663
تعظیم مهاجرین افغانی در برابر افسر نیروی انتظامی

این روزها سخن از تبعیض نژادی در آمریکا ـ در پی قتل یک نوجوان سیاه پوست به دست پلیس این کشور ـ تیتر یک رسانه های دنیا است؛ مساله ای که جرقه اعتراضات را در شهر فرگوسن روشن کرد و خیلی زود به دیگر شهرهای آمریکا رسید و هم اکنون نیز در جریان است.

رسانه های ایران نیز به طور مفصل و مبسوط به این واقعه پرداختند، تقریبا در هر بخش خبری ایران، اخبار اعتراضات آمریکا به طور گسترده پوشش داده می شود و علاوه بر آن، کارشناسان و تحلیل گران ایرانی نیز، در رسانه های مختلف، حسابی از خجالت مقامات آمریکایی و سیستم قضایی این کشور در آمدند!

البته حق هم همین است؛ باید با تبعیض نژادی مبارزه کرد و این عمل غیر انسانی را محکوم نمود. اما درست در همین روزها که بحث تبعیض نژادیِ آمریکا در ایران داغِ داغ است، کلیپی منتشر شده که روی تبعیض نژادی در آمریکا را سفید کرده است! این کلیپ به طور بسیار گسترده در میان کاربران فضای مجازی منتشر شد و حتی دل بسیاری از ایرانیان را نیز به درد آورد.

ماجرا از این قرار است که یک افسر نیروی انتظامی، بعد از اینکه تعدادی از هموطنان مان را به جرم نداشتن مدرک اقامت دستگیر کرده است، به شدت مورد اهانت قرار می دهد، اهانتی که قطعا شایسته هیچ انسانی نیست و نمونه بارز نژاد پرستی و ظلم به انسانیت است.

این افسر علاوه بر دشنام های رکیک، دستور می دهد مهاجرین افغانستانی به او تعظیم نموده و در برابر او رکوع نمایند! رکوعی که تنها در برابر خالق متعال جایز است و حتی خداوند نیز اینگونه با بندگان خود رفتار نمی کند.

تعظیم مهاجرین افغانی در برابر افسر نیروی انتظامی

مسئولین محترم جمهوری اسلامی ایران! آیا نمی خواهید کارخانه دشمن سازی را متوقف کنید؟ بهتر نیست با اینگونه کارهای غیر انسانی برخوردی جدی و قاطع صورت بگیرد؟ آیا اینگونه اعمال مغایر با آرمان های امام خمینی رحمه الله علیه نیست؟ بهتر نیست بنابر دستورات اسلامی، مطابق آیه 29 سوره مبارکه فتح عمل کنیم که می فرماید: «مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ»؟

حتی اگر شخصیت مهاجرین افغانی برایتان مهم نیست و شعارهای اسلامی را به فراموشی سپرده اید، اندکی به فکر آبروی خود در اذهان عمومی جهان باشید، زیرا این کلیپ قطعا توسط رسانه های غربی رصد شده و روی آن مانور داده خواهد شد و آبروی نظام شیعی که پیرو اهل بیت مطهر رسول خداست خواهد رفت. لااقل برای حفظ شانیت خودتان و مذهبی که شما را با آن می شناسند، کمی در اینگونه رفتارها تجدید نظر کنید.

در نگاه بسیاری از مسلمانان دنیا، ایران اسلامی ام القری جهان اسلام است و طبیعتا رفتاری که در این کشور صورت می گیرد (مخصوصا اگر جنبه بین المللی داشته باشد) باید مطابق با همین موضوع باشد.

توقع این است که اگر مسئولین رده بالای نظام جمهوری اسلامی ایران با چنین عمل غیر انسانی مخالفند، آن را ابراز کرده و با مسئولین رده پایین به صورت جدی و قاطع برخورد نمایند تا اذهان عمومی این اهانت ها را به پای نظام جمهوری اسلامی نگذارند.

 

نظرات(۹ دیدگاه)

  1. سید
    (۱۵ قوس ۱۳۹۳)

    واقعا تاسف برانگیز است, باید مسؤلین ایران غذر بخواهند

  2. وحید
    (۱۵ قوس ۱۳۹۳)

    خیلی دردناک است. تا کی باید به مهاجرین اینگونه ظلم شوه؟

  3. خلیل
    (۱۵ قوس ۱۳۹۳)

    ایران مگر نمیگه اولین منشور حقوق بشر را صادر کرده توسط کوروش!

  4. امیرعلی
    (۲۱ دلو ۱۳۹۳)

    بنده به عنوان یک ایرانی از این حرکت شنیع عذرخواهی می کنم.

  5. alowan
    (۲۵ حوت ۱۳۹۳)

    البته که ایران سیاهپوست دارد! مردم بومی مناطقی از فارس، بوشهر و هرمزگان سیاهپوستن…

  6. مریم
    (۹ اسد ۱۳۹۴)

    من به عنوان یک ایرانی واقعا شرمنده ام و عمیقا عذرخواهی میکنم. البته که در هر کجای دنیا آدمهای پست و بی مغز یافت میشن. جداً قلبم به درد میاد وقتی خودم رو جای این برادران میذارم.

  7. erfan
    (۱۰ اسد ۱۳۹۴)

    آقا همه جا خوب و بد داره الکی شلوغش نکنین که ظلم میشه به مهجر های افغان

  8. شیرین
    (۲۷ جدی ۱۳۹۶)

    حساب ما مردم آریایی ایران را از مسئولین تازی ایران جدا کنید چون ما ایرانی‌ها مردم افغانستان را هم نژاد خود میدانیم و رستم زال
    و سیاوش و زرتشت و خیلی قهرمانان ما مشترک است و هنگامی که از تاریخ ایران سخن به میان می اید اولین کسانی که با پیشینه مشترک در ذهنمان متبادر میشود مردم افغانستان و تاجیکستان میباشند
    به امید روزی که تفرقه ها و تفرقه افکنان بگذارند که تمدن بزرگمان شکل بگیرد

نظر شما چیست؟