خبرهای ضد و نقیض از سقوط شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 15559

در حالیکه مقام های امنیتی می گویند؛ جنگ شدید در نزدیکی ترینکوت مرکز ولایت ارزگان جریان دارد، یکی از سخنگویان طالبان گفته است که جنگجویان طالب وارد شهر ترینکوت شده اند.

ذبیح‌الله مجاهد یک سخنگوی طالبان در صفحۀ تویتر خود نوشته است، جنگجویان این گروه صبح امروز(پنجشنبه) موفق شده اند که به شهر ترینکوت مرکز ولایت ارزگان داخل شوند و اکنون در این شهر جنگ شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح جریان دارد.

اما دوست‌محمد نایاب سخنگوی والی ارزگان گفته است که، جنگجویان طالبان در شهر داخل نشده اند، وی گفته است که در حومۀ شهر ترینکوت جنگ شدید میان نظامیان افغان و طالبان مسلح جریان دارد.

عبدالکریم خادم‌زی رییس شورای ولایتی ارزگان گفته است که درگیری‌ها در یک کیلومتری مرکز این ولایت “ترینکوت” رسیده است و در صورت نرسیدن نیروهای کمکی این شهر به دست طالبان سقوط می‌کند.

این مقام شورای ولایتی افزوده که بسیاری مردم منازل خود را رها کرده‌اند و خود را به جاهای امن رسانیده‌اند.

به گفته‌ی وی، مقامات امنیتی ترینکوت از نهادهای امنیتی در پایتخت کشور درخواست کمک کرده اند اما تاکنون خبری از ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی نیست.

با تشدید جنگ در ارزگان از سه روز به این طرف، روز گذشته نیروهای تازه نفس به آن ولایت اعزام شده اند. هنوز در مورد تلفات این درگیری هنوز ارقامی منتشر نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟