حکم در مورد بررسی ساخت شهرک عینو مینه؛ تقابل بین غنی و کرزی را نشان می دهد

  • انتشار: ۴ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 33668

رییس جمهورغنی، دستور بررسی مراحل قانونی و فنی شهرک عینو مینۀ شهر قندهار را صادر کرد. صدور چنین حکمی به نوعی تقابل اشرف غنی و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین است، شهرک عینو مینه از سوی برادر آقای کرزی ساخته شده  است.

در یک فرمان رییس جمهورغنی، به دادستانی کل دستور داده شده است تا در هماهنگی با ریاست عمومی امنیت ملی، وزارت شهرسازی، ادارۀ ارگان های محلی و ادارۀ اراضی، مراحل قانونی و فنی شهرک عینو مینه را به گونۀ کامل بررسی کند.

در این فرمان، از این هیئت خواسته شده است تا در طول مدت 45 روز، نتایج بررسی هایشان را به ریاست جمهوری بسپارد.

شهرک عینو مینه، از سوی محمود کرزی، برادر حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور ساخته شده است. این شهرک که در مساحت ۴ هزار هکتار، ساخته شده است، یکی از مجهزترین شهرک های کشور به شمار می رود.

صدور فرمان رئیس جمهور غنی در مورد بررسی مراحل قانونی ساخت این شهرک، به نوعی انتقام غنی از کرزی در مورد برگزاری لویه جرگه که از سوی حامد کرزی رئیس جمهور سابق پیشنهاد شده است.

در همین حال و در روزهای گذشته رئیس جمهور غنی سه تن از نزدیکان حامد کرزی را که در پست های بالای حکومتی ایفای وظیفه می کردند را به دلیل حمایت از برگزاری لویه جرگه برکنار کرده است.

رئیس جمهور سابق، در گفته های خویش به برگزاری لویه جرگه برای بیرون رفت از وضعیت فعلی تاکید دارد، اما رئیس جمهور غنی مخالف برگزاری هر گونه نشستی تحت عنوان لویه جرگه است.

چندی پیش ارگ ریاست جمهوری با انتشار بیانیه به شدت از اظهارات کرزی در مورد برگزاری لویه جرگه انتقاد کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟