حکمتیار: پنجشیر در نهاد امنیتی 600 جنرال دارد که در اروپا به این تعداد جنرال وجود ندارد

  • انتشار: ۲۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29173

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در دیدار با تعدادی از مردم بدخشان در این ولایت گفته است؛ پنجشیری ها در نهادهای امنیتی 600 جنرال دارد، در حالیکه در تمام اروپا به این تعداد جنرال وجود ندارد. وی گفته است حتی کلینر پنجشیری هم جنرال شده است.

گلبدین حکمتیار در دیدار با تعدادی از بدخشانی های حزب اسلامی گفته که والی دولت و والی طالبان در بدخشان عضو حزب جمعیت هستند.

گلبدین حکمتیار در این دیدار با تعدادی از مردم بدخشان گفته است احمدشاه مسعود، عضو آی،اس،آی بود و در ملاقاتش با طالبان این مسأله آشکار گردید.

وی رهبران شورای ایتلاف نجات افغانستان را رقیبان حزب اسلامی تلقی کرد و گفت که آنها اعتماد شان را از دست داده اند و به زودی احزاب این ایتلاف پارچه پارچه می شوند.

اما در واکنش به این گفته های حکمتیار، امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی گفته است که گلبدین حکمتیار مردم را به جنگ داخلی تشویق می کند و وی با آبادی هایی پس از طالبان حسادت می ورزد و توان این پیشرفت ها را ندارد.

آقای صالح نوشته است که گلبدین میلیاردها دالر را برای خرابی کشور و نفاق افگنی و کشتار مردم به مصرف رساند و دیگران آبادی آوردند و ساختند.

صالح از حکمتیار پرسیده است که پیش از آمدنش به لغمان در کجا بود؟ و باید وی خجالت بکشد و از نفاق افگنی ها دست بردارد.

در همین حال بشیر احمد ته ینج سخنگوی حزب جنبش ملی در واکنش به اظهارات حکمتیار، در صفحه فیسبوکش نوشته است “ما از ١٧ سال باينطرف از نظام كنوني و از بيرق افغانستان با خون، جان و رأي خود حمايت كرديم و مي كنيم، ولي ايشان با گروهشان در مقابل مردم و نظام در جنگ و خشونت قرار داشتند”.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟