حکمتیار: وقتی طالبان تولد نشده بود ما جهاد را آغاز کرده بودیم

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21443

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی که برای اولین بار بعد از حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان، در میان هوادارنش در ولایت لغمان سخنرانی می کرد، گفته است وقتی که طالبان هنوز تولد نشده بود، ما جهاد و مبازه را آغاز کردیم.

گلبدین حکمتیار که به تاز‌گی وارد ولایت لغمان شده و روز گذشته در میانِ هوادانش به شمول والی لغمان، شماری از مقام‌های حکومتی و بزرگان قومی در لغمان صحبت‌کرد.

او که امروز (شنبه) در جمعی از رسانه ها صحبت می کرد، گفت: طالبان هرگز موفق نخواهند شد از طریق زور بر مردم افغانستان حکمت کند و به آرزویشان برسد.

حکمت‌یار که خود از جمله نمادهای جنگی تا یک‌سال گذشته به شمار می‌آمد، ضمن آن که تاکید کرد باید این جنگ باید به پایان برسد یادآور شد که اگر ما تصور کنیم دیگران بیایند و به ما صلح بیاورند، ممکن نیست و این صلح را باید خود ما بیاوریم.

حکمتیار  گفته است که ما برای آوردن صلح به مبارزه سیاسی خود ادامه می دهیم تا صلح را در افغانستان بیآوریم، نیروهای امنیتی در سال های گذشته قربانیان زیادی داده اند، از مردم لغمان انتظار دارم که در امر آوردن صلح همکار باشند.

او با اظهار این مطلب خطاب به طالبان که زمانی که ما جهاد را شروع کرده بودیم شما پیدا نشده بودید، گفت پیام من به طالبان این است که از این جنگ چیزی نمی‌توانند به دست بیاورند، به جز این‌که افغانان کشته شوند و خانه‌شان ویران شود.

رهبر حزب اسلامی خطاب به طالبان گفته است که طالبان اگر از جنگ دست بکشد دوست من است، ولی اگر برضد اسلام بجنگد دشمن من است.

آقای حکمتیار یادآور شد که کار بزرگ این است تا دست به دست هم دهیم و اهدافی را که داریم، از این راه به آن نایل شویم.

رهبر حزب اسلامی خاطرنشان ساخت که افغانستان حکومت زور اگر از طریق زور یا هر طریق دیگر باشد را نمی‌خواهد و در گذشته جهاد یک فریضه بود حالا صلح یک فریضه و یک آرمان پاک است.

این در حالی‌ست که حکمتیار هفتۀ گذشته وارد ولایت لغمان شد و در کابل نیز به استقبال حضور او تصویرهای بزرگش در شاه‌راه‌ها نصب شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟