حکمتیار: حکومت وحدت ملی، غیر قانونی و ساخته دست جان کری است

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21830

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در میان جمعی از هوادارانش در استدیوم غازی حکومت وحدت ملی را غیر قانونی دانست و گفت که این حکومت، حکومت مردم افغانستان نیست زیرا جان کری پایه گذار آن است.

گلبدین حکمتیار در مراسم استقبالش در کابل گفت که دلیل پذیرفتن قانون اساسی برایش برقراری صلح است و در آینده قانون اساسی دولت اسلامی را آماده کرده تا در لوی جرگه پیشکش کند.

حکمتیار که روز گذشته (جمعه) در میان هواداران خود در ورزشگاه غازی صحبت می کرد گفت بر نظام کنونی تاکید نکنید، چون به باور وی این نظام خلاف امر خدا و قانون اساسی افغانستان است.

او گفت: “به سر تقسیم قدرت کنونی زیاد تاکید نکنید. این تقسیم قدرت، تقسیم مقدس نیست. این تقسیم نه مطابق با خواست خدا است و نه مطابق آرای مردم. این تقسیم، تقسیم آقای جان کری است.”

گلبدین حکمتیار پس از بیست سال روز پنج‌شنبه هفته گذشته با کاروان بزرگ از افراد مسلح سنگین وارد کابل شد و درکاخ ریاست جمهوری، از سوی رهبران حکومت وحدت ملی و رهبران جهادی مورد استقبال قرار گرفت.

گلبدین حکمتیار که تا چندی پیش رهبر گروهی از مخالفان مسلح دولت افغانستان بود، اکنون برای نخستین بار در برابر پخش سرود ملی به پا ایستاد.

در نشست که برای استقبال از آمدن حکمتیار به صلح در ارگ برگزار شده بود، رییس جمهورغنی، پیوستن حکمتیار را به صلح، نماد از اراده مردم افغانستان برای تامین صلح خوانده و بر تطبیق دوجانبه همه مواد توافق نامه صلح با او تاکید کرد.

گلبدین حکمتیار ، رهبر حزب اسلامی در این مراسم، گفت که بخاطر صلح، قانون اساسی را پذیرفته است، و گرنه ملاحظات زیادی درباره قانون اساسی دارد.

آقای حکمتیار با اشاره بر این که در قانون آماده است که “هیچ قانونی نمی تواند در تضاد با قوانین اسلامی باشد” ادامه داد که از همین رو خودش قانون اساسی دولت اسلامی را آماده کرده تا در لوی جرگه پیشکش کند.

رهبر حزب اسلامی همچنان گفت که به نظام پارلمانی باور ندارد و آن نظام را قابل تطبیق در افغانستان نمی داند و افزد که مخالف حکومت ائتلافی است و حتا در زمان جنجال های انتخاباتی در نامه ی به رییس جمهور غنی از او خواسته بود بجای تشکیل حکومت وحدت ملی، کنار برود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟