حکمتیار بزودی در کابل

  • انتشار: ۲۷ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 14976

گزارش هایی  از سفر گلبدین حکمتیار بزودی به کابل می رسد، حبیب الرحمان حکمتیار فرزند گلبدین حکمتیار در صحبت با صدای آمریکا گفته است که بروی توافقنامه صلح، با دولت توافق شده و بزودی این توافقنامه امضا خواهد شد.

صدای آمریکا پشتو، به نقل از حبیب‌الرحمان حکمتیار پسر گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی حکمتیار اعلام کرد: در مورد مفاد توافقنامه صلح دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار تفاهم شده و این توافقنامه امضا می‌شود.

وی تصریح کرد: به زودی گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی حکمتیار برای امضای توافقنامه صلح به کابل خواهد آمد.

حکمتیار اذعان داشت: حزب اسلامی حکمتیار فقط با جمهوری اسلامی افغانستان به تفاهم رسیده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی افغانستان برای تمام مردم این کشور موجه است، از سوی دیگر حکومت وحدت ملی نیز یک حقیقت است اما نمی‌تواند بیش از دو سال عمر کند.

حبیب‌الرحمان حکمتیار افزود: علت تأخیر در اعلام نتیجه طرح توافقنامه صلح این بود که نسخه‌ای از آن در اختیار حکمتیار قرار داشت و منتظر اظهار نظر نهایی او بودیم.

وی گفت: حکمتیار پس از بررسی و مطالعه طرح توافقنامه صلح با مفاد آن موافقت کرد و بزودی به کابل خواهد آمد.

پسر گلبدین حکمتیار اظهار داشت: حزب اسلامی حکمتیار بخشی از خواسته‌های خود را نادیده گرفته است اما انتظار دارد که دولت کابل نیز برخی اصلاحات را در توافقنامه صلح انجام دهد که در همین رابطه ماده‌های 4، 8 و 13 نیازمند بحث مجدد است.

این عضو هیئت اعزامی حکمتیار به کابل ادامه داد: در نهایت اشرف‌غنی و حکمتیار تصمیم‌های مشترک خود را در مورد این مسئله خواهند گرفت و این در حالی است که دولت کابل از برآورده شدن خواسته‌های حزب اسلامی اطمینان داده است.

حکمتیار تأکید کرد: رهبر حزب اسلامی خواسته نامشروعی از سوی دولت افغانستان نمی‌پذیرد و هیچ خواسته نامشروعی نیز نخواهد داشت.

وی اذعان داشت: برخی شایعات بر این مسئله دامن می‌زند که حزب اسلامی حکمتیار سهم برابر در دولت کابل می‌خواهد و یا به دنبال کسب وزارت‌خانه‌ها و ولایت‌ها است، اما این مسئله صحت ندارد.

هیئت اعزامی حزب اسلامی حکمتیار برای گفت‌وگو با مقامات کابل برای چگونگی روند صلح برای دومین بار است که وارد کابل می‌شوند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟