حوصله «طالبان» هم از تاخیر کابینه سر رفت

  • انتشار: ۱۷ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 2468

طالبان اعلام کابینۀ حکومت وحدت ملی را توسط رهبران به تمسخر گرفته می‌گویند که کابینه را یخ زده‌است.

در خبرنامه‌یی که از سوی طالبان به نشر رسیده با مطرح‌کردن چندپرسش در خصوص تاخیر در اعلام کابینۀ حکومت وحدت ملی، گفته‌اند که احتمال دارد کابینۀ وحدت ملی را یخ زده باشد.

طالبان تاخیر در اعلام کابینه را ناشی از اختلاف‌های درونی میان محمد اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت دانسته می‌گویند که تاخیر و وعده‌های پی‌هم آنان فریب‌دادن خودشان و مردم بوده می‌خواهند افکار عمومی را سرگرم کنند.

آنان هم‌چنان می‌افزایند که رهبران بازار داد و گرفت قدرت‌طلبی و تقسیم وظیفه‌ها را میان افراد مورد نظرشان به خوبی گرم کرده‌اند و با بی‌شرمی بدون این‌که از گذشت زمان با خبر باشند، بی‌خیال سخن مردم و حامیان خارجی‌شان اند.

در بخشی از خبرنامه آمده‌است: «گاهی حتا مضحک‌ترین معاذیر را پیش‌کش می‌کنند و احتمالن در این روزهای سرد زمستانی و هوای یخ‌بندان کابل وقتی زیاد تحت فشار قرار بگیرند سردی زمستان را بهانه بیاورند و بگویند کابینه تشکیل می‌شود اما هوا خیلی سرد و یخ است و به خاطر سرمانخوردن افراد پیش‌نهادی کابینه چند روز دیگر هم وقت می‌خواهند تا هوای کابل مناسب‌تر شود؛ اما خنده‌دار این است که در جواب‌شان گفته شود اصلن از کجا معلوم شما راست می‌گوئید؟ شاید از بس که عبدالله و اشرف غنی این دست و آن دست کردند کابینه را یخ زده باشد.»

طالبان هم‌چنان پارلمان افغانستان را متهم نموده می‌گویند که پس از هشدارها و پایان ضرب‌العجل‌شان به خاطر اعلام کابینه به جای پی‌گیری این موضوع، به رفت‌و‌آمدهای نمایشی و مهمانی‌رفتن به دربار رهبران حکومت را آغاز کرده و بدون دریافت پاسخ، در برابر دوربین‌ها عکس‌های یادگاری گرفتند.

خبرنامه هم‌چنان می‌افزاید که رهبران با پررویی از پاسخ‌دادن به جواب اصلی و مشکل واقعی مردم در خصوص عدم تشکیل کابینه و معرفی افراد اداره‌شان طفره رفته و به خاطر فرار از مسؤولیت عذر و بهانه‌جویی می‌کنند.

ظاهرن دیده می‌شود نه‌تنها مردم افغانستان و جامعۀ جهانی که طالبان نیز بی‌صبرانه منتظر اعلام کابینۀ جدید اند و از تاخیر و انتظار خسته شده‌اند.
طالبان در حالی به تمسخر کابینۀ حکومت وحدت ملی می‌پردازند که روز گذشته اعضای جامعۀ مدنی افغانستان نیز طی نمایش نسبتن کمیدی کابینۀ حکومت وحدت ملی را اعلام کردند.

آنان در اعتراض به تاخیر در اعلام کابینه توسط رهبران شماری را به عنوان نامزدوزیران معرفی کرده و پس از بریدن کیک، تعدادی از آنان با ترقاندن پوقانه‌ها و آزادکردن آن به گونۀ نمادین در قبال وظیفه‌شان تعهد کردند.

از سویی، امروز صدمین روز آغاز کار حکومت وحدت ملی است و هم‌چنان در هفتۀ جاری مقام‌ها در ارگ به رسانه‌ها گفتند که تا روز چهارشنبه همین هفته کابینه اعلام خواهد شد؛ که این نیز تا کنون آخرین مهلت رییس جمهور به پارلمان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟