حنیف اتمر: تروریسم بزرگترین تهدید برای منطقه است

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 13248

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، در هفتمین کنفرانس سران امنیتی کشورهای منطقه در گرزونی گفت که تروریسم و افراط‌گرایی بزرگترین تهدید برای منطقه است.

در این اجلاس که به میزبانی «نیکولای پیترو شِف» مشاور امنیت ملی روسیه، در «گروزنی» مرکز چچن برگزار شد، اتمر خواستار گسترش همکاریهای دو جانبه و چندجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی برای از بین بردن تهدید تروریستها و گروه‌های افراطی شد.

در حاشیه این اجلاس، مشاور امنیت ملی با مقامات امنیتی کشورهای منطقه از جمله چین، روسیه، هند، ایران، قزاقزستان، ترکمنستان، تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدارها خواستار تداوم حمایتهای تجهیزاتی و تسلیحاتی این کشورها از نیروهای امنیتی افغانستان شد و اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی برای سرکوبی تروریسم را الزامی دانست.

حنیف‌اتمر از کشورهای حاضر در این کنفرانس خواست تا همکاری‌های اطلاعاتی میان کشورهای منطقه و جهان صورت گیرد.

اتمر همچنین در دیدارهای جداگانه با سران امنیتی ۱۲ کشور منطقه در مورد گسترش همکاریهای اقتصادی و ترانزیتی در خصوص پروژه‌های زیربنایی کشور مانند تاپی، کاسا ۱۰۰۰، چابهار و دیگر پروژه‌های زیربنایی بحث و تبادل نظر کرد.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه دهمین اجلاس دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو سازمان شانگهای در مسکو در دیدار با حنیف اتمر گفته بود که مسکو برای مبارزه و ریشه‌کن کردن تروریسم آماده همکاری با افغانستان است.

تواب غورزنگ سخنگوی مشاور شورای امنیت ملی صبح امروز در نشست خبری در کابل اعلام کرد: حنیف اتمر فردا برای گفت‌وگو در مورد همکاری‌های دوجانبه به بیلاروس و آذربایجان سفر خواهد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟