حملۀ مهاجمان به مسجد جوادیه: نیروهای امنیتی مقصرند

  • انتشار: ۱۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 28052

زخمیان این رویداد می‌گویند، بی‌توجهی حکومت به ویژه نیروهای امنیتی در این ولایت، علت اصلی وقوع این حمله بوده است. به گفتۀ آنان، روز گذشته مهاجمان به راحتی وارد مسجد شده و نمازگزاران را به گلوله بستند.

زخمی‌های رویداد دیروز می‌گویند، حکومت توانایی جمع‌آوری مالیات از مردم را دارد، «ولی چه‌طور نمی‌تواند امنیت را تأمین کند؟»

 

مردی که یکی از اعضای خانواده‌اش را در این حمله ار دست داده است
شماری از بازمانده‌گان رویداد شب گذشتۀ هرات مدعی‌اند که نیروهای پولیس که در نزدیکی مسجد پاسگاه دارند، خیلی دیر به محل رویداد رسیدند.

عبدالاحد ولیزاده، سخنگوی پولیس این ولایت کم‌کاری نیروهای امنیتی را در این رویداد رد می‌کند، اما می‌گوید، به خاطر کمبود تشکیلات نمی‌توانند امنیت تمام مناطق شهر را تأمین کنند.

این نخستین بار نیست که افراد مسلح نمازگزاران را به گلوله می‌بندند. ماه جدی/دی سال گذشته نیز هرات شاهد حمله‌یی بر مسجدی در منطقۀ جادۀ ابریشم بود که با کشته‌شدن شش تن پایان یافت.

پیش از آن داعش در زیارتگاه سخی و مسجد باقرالعلوم در کابل بر عزاداران مراسم عاشورا و اربعین حسینی نیز حمله کرد. در نتیجۀ حمله در زیارتگاه سخی 14 تن کشته و 23 تن زخمی شدند و حمله به مسجد باقرالعلوم 30 کشته و 85 زخمی برجا گذاشت.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟